سه‌شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۱

نور الله قبیتی‌زاده، شهروند مسیحی پس از ۱۸ ماه آزاد شد


خبرگزاری هرانا - نورالله قبیتی‌زاده، شهروند مسیحی محبوس در زندان کارون اهواز که از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از رد صلاحیت دادگاه انقلاب در رسیدگی به پرونده وی و تشکیل دادگاه دیگری در شعبه ۱۱ عمومی اهواز، نامبرده با تودیع وثیقه عصر امروز از زندان آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نورالله قبتی‌زاده شهروند مسیحی ساکن دزفول که در دی ماه ۱۳۸۹ در بازداشتهای گسترده نوکیشان مسیحی بازداشت و تا کنون در زندان کارون اهواز بسر میبرد از سوی دادگاه بدوی انقلاب به اتهام، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ آئین مسیحی محاکمه و به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در پی اعتراض وزارت اطلاعات و متهم به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اهواز پرونده وی به اتهام ارتداد به شعبه دیگری در دادگاه عمومی منتقل شد و جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این نوکیش مسیحی روز گذشته شنبه ۲۴ تیر ماه برگذار گردید و رای بر آزادی وی با وثیقه تا مرحله صدور و تائید نهایی حکم داده شد.
نورالله قبتی‌زاده که به حکم دادگاه بدوی اعتراض نمود در دادگاه تجدید نظر بجای اتهامات قبلی با اتهام ارتداد روبرو گردید و از آنرو که رسیدگی به حکم ارتداد در صلاحیت دادگاه انقلاب نمیباشد، دادگاه از خود رد صلاحیت کرده و رسیدگی به این پرونده را به شعبه ۱۱ دادگاه عمومی اهواز محول نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر