دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۱

بازداشت نوکیشان مسیحی در شهرستان نیشابوروارتباط آن با حمله به یک کلیسای خانگی درمشهد


Bazdast_Hadiمنابع معتبر مسیحی در خراسان از افزایش احضار و بازداشت  نوکیشان مسیحی در این منطقه خبر می دهند. این سوال مطرح است که آیا دستگیریهای نیشابور و مشهد  از پیش برنامه ریزی شده ومرتبط با یکدیگر بودند؟
   ( هادی از بازداشت شدگان نیشابور)
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی، ماموران لباس شخصی اداره اطلاعات خراسان روز جمعه 6 خرداد به یک کلیسای خانگی در شهرستان نیشابور  حمله کردند و تمام حاضران را بازداشت کردند.

مطابق گزارشات واصله به خبرنگاران ما دو نفر از این افراد به اسامی " هادی - ن" و "علیرضا - م" از بقیه جدا شده اند و توسط ماموران اطلاعات نیشابور به شدت مورد بازجوئی قرار گرفته اند. این افراد همچنان در بازداشت اطلاعات مشهد به سر می برند.
هادی 35 ساله از نوکیشان مسیحی نیشابور است که به اتهام تشکیل و سرپرستی کلیسای خانگی و شرکت در جلسات مسیحی از مدتها پیش بارها توسط ماموران اطلاعات مورد پیگرد قرار گرفته بود. هنوز اطلاع دقیقی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان نیست.
مطابق اخبار رسیده به اف سی ان عده ای از نوکیشان مسیحی  نیز در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی دستگیر شده اند. گزارشات حاکی از حمله ماموران به یک کلیسای خانگی در روز 7 خرداد ماه ( 26 می 2012) میباشد.  گفته شد که در این حمله  ماموران لباس شخصی اطلاعات مشهد همه حاضران  را بازداشت کردند و محل را تفتیش نمودند.
آژانس خبری مسیحیان ایران یکی از این افراد را به نام آقای " وحید زردی" معرفی نموده است. این شخص یکی از هنرمندان نوکیش مسیسحی  ساکن شهرستان مشهد می باشد که در حمله به کلیسای مذکور بازداشت گردید.
منابع معتبر مسیحی در مشهد این خبر را تائید کرده اند و می گویند که وحید زردی که یک موسیقیدان تحصیلکرده است در سال 1386 نیز یک بار در شهرستان نیشابور توسط ماموران اطلاعات آن شهر دستگیر شده بود. آنها معتقدند بازداشت وحید و سایر نوکیشان مسیحی در جمع خانگیشان در مشهد  تقریبا همزمان با بازداشتهای نیشابور ، نمی تواند با یکدیگر بی ارتباط باشند.
در مشهد اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بین مسیحیان آن شهر درباره احتمال آزادی قریب الوقوع  "احسان بهروز" دانشجوی نوکیش مسیحی ، امیدواریهای فراوانی وجود داشت. احسان بهروز  دانشجوی 24 ساله مسیحی که در رشته مدیریت در دانشگاه مشهد تحصیل می کند در آذرماه سال 1390 برای بار دوم در طی یک سال دستگیر و زندانی شد.
اکنون او برای دومین بار نزدیک8 ماه است که در زندان مشهد تحت بازداشت به سر می برد. از دلیل بازداشت مجدد او یا وضعیت دادگاهش هیچ اطلاعی در دست نیست. ماموران دادگاه خانواده احسان را برای جلوگیری از خبر رسانی تحت فشار گذاشته اند.آنها خانواده احسان را تهدید کرده اند که در صورت خبر رسانی علاوه بر نگه داشتن احسان در زندان وثیقه ملکی گذاشته شده نزد دادگاه برای آزادی موقت احسان به ارزش 80 میلیون تومان  را نیز ضبط خواهند کرد.هنوز بعد از گذشت حدود 2 ماه هیچ نشانه ای حاکی از آزادی احسان وجود ندارد.
مشهد بزرگترین شهر مذهبی مقدس برای مسلمانان شیعه ایران است. رشد کلیساهای خانگی در این شهر وسایر نقاط استان خراسان مراجع تقلید شیعه و مسئولان حکومت اسلامی ایران را به شدت شوکه کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر