سه‌شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۱

آمریکا از ایران خواست تا ندرخانی را آزاد کند


.ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای از ایران خواست تا  یوسف ندرخانی را آزاد کند.
« محبت نیوز» -  رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: « ندرخانی به دلیل ساده پیروی از اعتقادش در خطر اعدام قرار دارد و ما بار دیگر از مقام های ایرانی می خواهیم او را سریعن آزاد کنند».
سخنگوی وزارت خارجه آمريکا می گويد «متاسفانه تنها کشيش ندرخانی در رنج خود تنها نيست. رژيم ايران به زير پا گذاشتن حقوق بشر شهروندانش و به ويژه اقليت های قومی و دينی ادامه می دهد.»

منصور برجی از رهبران کليسای ايرانيان لندن در اين مورد به راديو فردا گفت با وجود فعاليت‌های گسترده‌ای که برای آزادی کشيش يوسف ندرخانی انجام شده است، وی روز گذشته ۱۸ تير ماه، هزارمين روز را نيز در زندان سپری کرد. آقای ندرخانی به دليل ارتداد به اعدام محکوم شده و آينده او همچنان در ابهام قرار دارد.
حکم اعدام  یوسف نَدَرخانی که به جرم تغییر دین از سال ۱۳۸۸ تا کنون در زندان به سر می برد در اسفند ۱۳۹۰، به دایره اجرای احکام زندان لاکان رشت ابلاغ شده و هر لحظه احتمال اجرای آن می رود.
سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در پايان بيانيه روز دوشنبه خود از مقام‌های ايرانی خواسته تا به آزادی شهروندانش احترام گذاشته و به تعهدات بین المللی و قانونی خود که حقوق شهروندان ایرانی را تضمین می کند، پایبند باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر