شنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۱

وعده آیت الله به کلیسای روسیه؛ از رهبر می خواهم ندرخانی را عفو کند


.مدیر کل انجمن نزدیکی مدارس عقیدتی اسلامی، به هیلاریون، رئیس بخش روابط برون کلیسایی در مسکو گفت که احتمال دارد ایران یوسف ندرخانی را مورد عفو قرار دهد !
آقای هیلاریون گفت: « می دانیم که زندگی یوسف ندرخانی بسته به تصمیم آیت الله خامنه ای است و او باید حکم نهایی را صادر کند.»
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از بخش مذاهب خبرگزاری اینترفاكس، پیش از این شیخ کلیسای مسکو و کل روسیه نیز در سپتامبر 2011 از رهبر ایران خواست که یوسف ندرخانی را عفو کند. وی چنین درخواستی را از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز داشت.

 بخش روابط برون کلیسایی در وبسایت خود نوشت، "آیت الله تسخیری  مدیر کل انجمن نزدیکی مدارس عقیدتی اسلامی، طی پاسخی با ذکر منابع خویش گفت که حکم اعدام یوسف ندرخانی لغو شده است.
وی به آقای هیلاریون اطمینان داد که درخواست شیخ کلیسای روسیه برای عفو ندرخانی را پس از بازگشت به ایران به دفتر رهبری ایران تسلیم خواهد کرد."
آیت الله تسخیری سرپرستی یک هیئت نماینده ایرانی را بر عهده دارد که به منظور شرکت در جلسه کمیسیون ایرانی-روسی گفتگوی اسلام و ارتودوکس به مسکو اعزام شده است.
حکم اعدام یوسف ندرخانی در تاریخ 22 سپتامبر 2010 تسلیم وی شد که با موجی از اعتراض بین المللی مواجه شد. کاخ سفید نیز صدور این حکم را محکوم کرد.
- تاریخ جدیدی برای دادگاهی ندرخانی
همچنین سايت تلويزيون فاکس‌نيوز بقلم جاشوا ريت ميلر Joshua Rhett Miller - از قول منابع نزدیك به ندرخانی نوشته است که روز جديدي براي محاکمه يوسف ندرخاني که در انتظار مجازات اعدام است مشخص گرديده .
یوسف ندرخانی هم اكنون هزارمین روز در زندان بودنش را می گذراند . منابع خبری در مورد اين‌که اين موضوع چه مفهومي مي‌تواند در سرنوشت وي داشته باشد کماکان در تاريکي نگه‌داشته شده‌اند .
جان سيکولو مدير اجرايي مرکز آمريکايي براي قانون و عدالت Jordan Sekulow، executive Director of the American Center for Law and Justice که از نزديک اين پرونده را تحت نظر دارد گفت ندرخاني 35ساله قرار است در تاريخ 8سپتامبر (برابر با 18شهريور) در دادگاه حاضر شود.
سایت"پرزنت تروث مينيستريز که در ايالت ميني‌سوتا (آمريکا) مستقر است و  عمومن خبرهای ندرخانی را منتشر می كند روز پنجشنبه گفت ؛ ندرخاني احتمالن به جرم ضديت با امنيت ملی در ماه سپتامبر محاکمه خواهد شد. اين مرکز طی بيانيه ایی اعلام كرد؛ "منابع ما در ايران خبر دادند که به يوسف به‌طور رسمي محاکمه جديد به اتهام جرم عليه امنيت ملي در ماه سپتامبر اطلاع داده شده است "و  افزود ، « برداشت ما از طرح اتهامات جديد اين است که اتهام "ارتداد" کنار گذاشته شده است ولي ما تأييديه‌يي در اين رابطه نداريم"....
مجلس نمايندگان آمريکا اوايل امسال لايحه‌يي را مورد تصويب قرار داد که زنداني شدن او را محکوم و خواهان آزادي فوري او شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر