چهارشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۰

دومین شماره خبرنامه مجذوبان نور منتشر شد

fb2

جامعه امروز به مدد گسترش راههای ارتباطی با وجود برخی مضیقه ها و موانع در حال عوض شدن است . شاهد تغییر محسوسی در همه زمینه ها از ادبیات محاوره ای جامعه گرفته تا اصول مدیریتی و اقتصادی آن هستیم به شکلی که گسترش این تحولات حتی بر باور ها و الگوهای برخی جوامع نیز اثر گذار بوده است .
جامعه دراویش گنابادی نیز خارج از این جامعه زندگی نمی کند و متاثر از این تحولات می باشد٬  همه ما شنیده ایم جمله هایی که از عوض شدن دوره و تغییر حال و هوای امروز جامعه دراویش سخن میگوید ٬ از اینکه دیگر حسینیه ها مثلِ سابق آن حال و هوا را ندارند که بعضا با ابراز تاسف گوینده نیز همراه است .  ‌

حال تصوف در این جریان چه جایگاهی دارد ؟ در سازش با این تحولات است یا در  تقابل ؟ سوال اساسی تر آنکه آیا تصوف هم ردیف با مدرنیته است یا خیر باید هر کدام را در جایگاهی متفاوت بررسی کرد  و در آخر تصوف موثر از این تحولات است یا به عکس اثر گذار بر تحولات روز جامعه می باشد ؟
جامعه ی پویا ٬ جامعه ایست که درک متقضیات زمان خویش را کرده و از تحولات و اثرات آن آگاهی کامل داشته باشد ٬ چنین جامعه ای جایگاه باورها و اعتقادات خود را دانسته و اثر گذاری و اثر پذیری ها را بررسی کرده است . جامعه ای که بر روند تغییر و تحولات ابراز تاسف نخواهد کرد بلکه مقتضیات را شناخته و برای ایجاد آسایش و امنیت اعضای جامعه خود برای رسیدن به جامعه ای پویا و منسجم تلاش می کند .
در این شماره علاوه بر انتشار اخبار دراویش گنابادی و اخبار روز جامعه ٬ نگاهی کوتاه و گذرا به تاثیرات مدرینیته بر جامعه امروز خواهیم داشت.


pdf-high pdf-low
jpg-high jpg-low


نرم افزار سبک و رایگان جهت مشاهده فایل های پی دی اف : دانلود کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر