سه‌شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۰

آخرین خبرها ازبهائیان ایران:


 آزادی خانم فاران حسامی
در ۷ آذر (۲۸ نوامبر)، خانم فاران حسامی از زندان آزاد شد. پیشتر گزارش شد که در ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱)، آقای کامران رحیمیان، همسرش، خانم فاران حسامی، آقای شکیب نصرالله و آقای کیوان رحیمیان به دادگاه احضار و دستگیر شدند. هر چهار نفر فارغ التحصیل روان شناسی بودند و به صورت خصوصی به این کار اشتغال داشتند. به آنها گفته شد مدارک فوق لیسانس شان غیر قانونی است و بنابراین کارشان به عنوان مشاور نیز غیر قانونی است. آنها به استفاده از گواهی های غیر قانونی، کلاه برداری و ترویج بی بند و باری متّهم شدند.

اصفهان: آزادی آقای کیوان دهقانی از زندان مشهد با قرار وثیقه


در ۲۸ آبان ۱۳۹۰ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۱)، آقای کیوان دهقانی ساکن اصفهان که در مشهد زندانی بود، با قرار وثیقه ای به ارزش ۶۰ میلیون تومان (حدود ۵۴۰۰۰ دلار آمریکا) آزاد شد. گزارش شد که آقای دهقانی در ۲۱ تیر ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئیۀ ۲۰۱۱) طیّ یورش مقامات حکومتی به خانۀ آقای نوید پروینی در اصفهان دستگیر شد. آقای نوید پروینی، خانم پروینی (نگار صبحانیان)، آقای فرشید بدخش و هشت دوست دیگر این بهائیان که حاضر بودند، نیز طیّ یورش دستگیر شدند. مقامات پیش از دستگیری ها، از خانه فیلم برداری و کتاب ها و کامپیوتر را ضبط کرده بودند. هشت دوست بهائیان روز بعد آزاد شدند، در حالی که چهار بهائی به زندان فرستاده شدند. بعداً گزارش شد که در ۱ آبان (۲۳ اکتبر)، آقای دهقانی به شهر مشهد منتقل شد.

کرج: دستور به لغو اعتبار جواز ادارۀ مؤسّسۀ هنری متعلّق به هنرمند بهائی سعید میرزازاده


اخیراً ادارۀ نظارت بر اماکن عمومی تهران در نامه ای به ادارۀ فرهنگ شهر کرج دستور داده جوازی که به آقای سعید میرزا زاده، هنرمند بهائی ساکن کرج و صاحب مؤسّسۀ هنری آوای پارسه در تهران، اجازه می داد آن مؤسّسه را اداره کند، لغو و از فعّالیت مؤسّسه جلوگیری شود.

ساری: انتقال آقای انور مسلمی به زندان ساری برای آغاز دوران محکومیت


در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱۲ نوامبر ۲۰۱۱)، آقای انور مسلمی ساکن ساری به زندان ساری منتقل شد تا دوران محکومیت یک سالۀ زندان خود را آغاز کند. پیشتر گزارش شد که آقای مسلمی نخست در ۲ آذر ۱۳۸۷ (۲۲ نوامبر ۲۰۰۸) دستگیر، در ۲۴ آذر ۱۳۸۷ (۱۴ دسامبر ۲۰۰۸) با قرار وثیقه آزاد، در ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ (۷ ژوئن ۲۰۰۹) به خاطر «شرکت در تبلیغ علیه نظام» محاکمه و متعاقباً به یک سال زندان محکوم شد. او در ۱۲ یا ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ (۳ یا ۵ اوت ۲۰۰۹) دوباره دستگیر و در ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ (۹ سپتامبر ۲۰۰۹) همراه خانم وصال یوسفی و پسرش آقای پیام یوسفی ساکن ماهفروزک و نیز خانم دیدار هاشمی از ساری آزاد شد. آقای پیام یوسفی در ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ (۸ سپتامبر ۲۰۰۹) از اتّهامات مطرح شده تبرئه شد. مشخص نیست که آیا سه نفر دیگر با قرار وثیقه آزاد شده اند یا خیر. آقای مسلمی بعداً به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان (حدود ۳۰۰ دلار آمریکا) جریمه محکوم شد.

کاشان: ممنوع الخروج شدن آقای امرالله منوچهری از شهر
آقای امرالله منوچهری ساکن کاشان از خروج از [شهر] ممنوع شد.

اصفهان: غیبتِ در نتیجۀ اخراج دلیل رسمی اخراج آقای روح الله تشکر از دانشگاه عنوان می شود


آقای روح الله تشکر که یک ماه پیش طیّ دومین سال تحصیلات خود در مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان اخراج شد و از دانشجویان برتر بود، به اتهام غیبت گسترده (که علّتش اخراج او بوده) نامه ای از ادارۀ خدمات آموزشی دانشگاه دریافت کرده÷. آقای تشکر در حال پیگیری مسئله از مقامات دانشگاه است.

شیراز: دستگیری آقای میعاد مهدی زاده و آزادی او با قرار وثیقه


اخیراً آقای میعاد مهدی زاده ساکن شیراز که اکنون در نیروهای مسلّح و مستقر در کرج خدمت می کند، به اتّهام تبلیغ آئین بهائی دستگیر و پس از ارائۀ وثیقه ای به ارزش ۲۰ میلیون تومان (حدود ۲۰۰۰۰ دلار آمریکا) آزاد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر