دوشنبه، دی ۰۵، ۱۳۹۰

گزارش تجمع اعتراضی به مناسبت 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر در شهر برلین



گزارش تجمع اعتراضی به مناسبت 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر در شهر برلین


در تاریخ شنبه، 10دسامبر2011، درمرکز شهر برلین و در محل دروازه براندنبورگ به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برای اعتراض علیه نقض سیستماتیک حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران آکسیونی اعتراضی از جانب فعالین سیاسی ایرانی از ساعت 15 تا 18 برگزار شد.

در فراخوان این تجمع آمده بود:

انسان‌های آزادیخواه !
کارنامه‌ رژیم جمهوری اسلامی ایران از ابتدای به قدرت رسیدنش با دستگیری، شکنجه، کشتار،اعدام، سنگسار، ترور، قطع اعضای بدن، مجازات شلاق و سرکوب خلق‌های تحت ستم و اقلیت‌های مذهبی و جنسیتی و جنبش‌های مردمی مانند: کارگران، زنان، دانشجویان ، معلمان و ... رقم خورده است. روزی نیست که شاهد نقض حقوق بشر درایران نباشیم. قانون اساسی، مدنی و... در این نظام در تناقض بنیادی با بیانیه جهانی حقوق بشرند.
فقط در سال گذشته این کارنامه ننگین شامل افزایش اعدام به طور عمومی، اعدام زندانیان سیاسی - به ویژه زندانیان سیاسی کرد، اعدام جوانان ، همجنسگرایان، اعدام شهروندان افغانی، سانسور ، اختناق و شلاق زدن ، دستگیری ، زندان مخالفین ، منتقدین و معترضین- از جمله در آذربایجان- و افزایش فشار بر بهائیان، زنان و.. بوده است.


آزادیخواهان!
در روز جهانی حقوق بشر در برلن گرد هم می‌آیم:
-        برای  آزادی همه‌ زندانیان سیاسی – عقیدتی
-        لغو مجازات اعدام، شکنجه و سنگسار
-        جدائی دین از دولت
-        برای تحقق آزادی‌های بی قید و شرط سیاسی، آزادی قلم ، بیان ،تشکل و اجتماعات
-        برای لغو حجاب اجباری و برابری زنان 
-        برای دفاع از جنبش اعتراضی و آزادیخواهانه‌ مردم ایران
-        برای رفع ستم ، سرکوب و هر گونه تبعیض جنسیتی ، ملی و ..
-        محاکمه عادلانه‌ و علنی آمرین و عاملین کشتارهای سی و دو سال گذشته؛
آزاداندیشان،
 در ماه های اخیر متاسفانه نگاه جامعه جهانی بیشتر به مشکلات سیاست های اتمی رژیم دوخته شده و نقض سیستماتیک و روزانه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران معمولا به حاشیه رانده می شود. ما بر این باوریم نه حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران که تلاش مردم ایران برای استقرار یک رژیم دمکراتیک مبتنی بر حقوق بشر و عدالت اجتماعی به جای آن     می تواند هم برای مردم ایران و هم برای منطقه صلح و آرامش بیشتری همراه داشته باشد.   
همزمان با بسیاری از نیروهای مدافع حقوق بشر شهرهای اروپا و امریکای شمالی به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران اعتراض کنیم و به جمهوری اسلامی ایران نه بگوئیم.

همچنین در پایان این گردهمایی که شاهد حضور جمع بسیاری از ساکنین ایرانی شهر برلین و همچنین ایرانیهایی از شهرهای فرانکفورت و هانوفر آلمان و ایرانیهای مقیم کشور هلند و فرانسه که به قصد شرکت در این گردهمایی به برلین سفرکرده بودند و اطلاعیه هایی به زبانهای انگلیسی ، آلمانی ، فرانسه و فارسی در بین بازدید کننده ها نیز توزیع کردند، به شرح ذیل میباشد.

زمانی را در سرزمین مان شاهدیم  که جسم زنان و مردان در زندانها ، در سلولهای انفرادی و در زیر شکنجه و تجاوز شکنجه گران رژیم ولی فقیه قرار دارد ، زمانیست که در بیدادگاههای رژیم جسم زنان و مردانی که آزادی را فریاد می زنند به محبس و یا جوخه های اعدام سپرده می شود ، مردم را در شهر ها و روستاها قربانی فتنه گری و تفرقه سازی خود ساختند و در خیابانها به جرم آزادیخواهی مردم را به گلوله بستند و مادران را به جرم دادخواهی به مسلخ کشاندند ، زمانیست که بی عدالتی ، نابرابریها و تبعیض های جنسی با پرچم اسلام و در مجلس فرمایشی حکومت اسلامی به تصویب می رسد. همه جای سرزمینمان را بوی خیانت گرفته است و حاکمیت از هر ابزار و هر راهی برای نقض حقوق ملتهای دربند ایران استفاده می کند فعالین مدنی و آزادی خواهانی همچون محمد صدیق کبودوند که  صدای حق طلبی ملت کرد را به گوش جهانیان می رساندند را به زندان و شکنجه گاه میبرد ند و اینک در سال 2011 در حالی روز جهانی حقوق بشر را گرامی می داریم که بسیاری  از فعالین مدنی مدتهاست به جرم دادخواهی و عدالت طلبی در زندانهای رژیم به سر میبرند و درشرایط قرون وسطایی به اسارت گرفته شده اند و از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم هستند. امکاناتی همچون حق برخورداری از درمان جراحات و صدمات ناشی از شکنجه و محرومیتهای داخل زندانها ، محروم کردن مادران و پدران زندانی از به آغوش کشیدن  فرزندان خود حتی قطع تماسهای تلفنی و محروم کردن خانواده از شنیدن صدای عزیزان خود، کیفیت و کمیت پایین غذای زندان  و مجبور شدن زندانیان به خرید مواد غذایی با قیمت های چند برابراز فروشگاههای زندان، ازدحام بیش از حد زندانیان ، قطع عمدی و مستمر وسایل گرمایشی و غیرو .... .

در پایان این تجمع که با همکاری و فراخوان کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین و کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین برگزار شد. همکار کمیته اقوام و ملل کانون دفاع از حقوق بشردر ایران آقای علی افرازه، ساکن برلین با حضور در این جمع  با پخش اطلاعیه هایی در بین کلیه بازدید کنندگان اعتراض این کانون را در موج جدید اعدامها و وجود خطر اعدام بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی را به اطلاع عموم رسانید.








علی افرازه
مسئول آکسیونهای اعتراضی
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل  کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر