یکشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۰

کشته شدن یک شهروند کرمانشاهی پیرو «آیین یاری» در مرز توسط نیروهای سپاه پاسداران به ضرب گلوله


یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که شب پنچ شنبه ۲۴ آذرماه نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی ” بمو ” از توابع شهرستان تازه آباد دو شهروند کرمانشاهی پیرو «آیین یاری» را به نامهای فرخ فرجی متاهل و دارای یک فرزند و حمید محمدی متاهل و دارای ۵ فرزند هر دو ساکن شهرک مهدیه شهرک کرمانشاه را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده‌اند.
به گزارش منبع یاد شده فرخ حمیدی به دلیل شدت جراحات در همان محل جان سپرده است. حمید محمدی نیز از ناحیه هر دو پا به شدت زخمی شده است و احتمال قطع هر دو پای وی وجود دارد. یکی از نزدیکان این دو تن به این منبع محلی کمپین گفته است که این دو شهروند کُرد به دلیل بیکاری به کاسبکاری مرزی روی آورده بودند و نیروهای سپاه بدون اینکه  حامل هر گونه کالای خارجی بوده باشند، آنها مورد هدف قرار داده‌اند.

گفته می‌شود حمید محمدی هم‌اکنون در بیمارستان بیستون شهر کرمانشاه تحت مراقبت پزشکی و زیر نظر ماموران انتظامی قرار دارد. یک فعال مدنی کردستانبه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت : بەدلیل ﻧﺒﻮﺩ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺘﻬﺎﻱ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﻋﺪﻡ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬﺍﺭﻱ برای ایجاد اشتغال پایدار ، تبعیض در تقسیم درآمدهای ملی و افزایش آمار فقر و بیکاری در مناطق کردنشنین غرب کشور، مردم این مناطق مجبور به روی آوردن به کارهای کاذبی همچون کولبری و کاسبکاری مرزی می‌شوند.( کولبر به افرادی گفته می‌شود که کالاهای همچون پوشاک، چای و پارچه قاچاخ را از مناطق صعبالعبور مرزی بر کول خویش حمل کرده و در شهرهای مرزی به فروش می‌رساند ). نیروهای نظامی مستقر در مرزها به بهانه مبارزه با قاچاخ کالا سالانه دهها تن از شهروندان کُرد را به قتل می‌رسانند. بر طبق آمارهای گردآوری شده نیروهای نظامی در سال ۸۹ حدالقل ۶۶ تن را به قتل رسانده و ۷۶ تن نیز را زخمی کرده‌اند. عدم تعقیب قضایی این نیروها سبب گشته روند کشتار شهروندان مرزنشین روزانه افزایش پیدا کند.» به گفته این فعال حقوق بشر در کردستان به دلیل موانع اطلاع رسانی آزاد و فشار بر خانواده این قربانیان در مناطق کردنشین تا به امروز نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نسبت به چنین کشتارهای واکنش نشان نداده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر