جمعه، دی ۰۹، ۱۳۹۰

چهارمین شماره خبرنامه مجذوبان نور منتشر شد

چهارمین شماره خبرنامه مجذوبان نور

 امروزه مشکلات و معضلات زندگی روزمره به شکل چشمگیری در حال افزایش است ٬ به نحوی که یک شهروند ایرانی علاوه بر معضلات سیاسی و نقض حقوق مسلم بشری توسط حاکمیت ٬ با مشکلات شدید اقتصادی و فرهنگی نیز درگیر می‌باشد  .
جامعه امروز علاوه بر بحران جهانی اقتصاد که مردم سراسر جهان از آن رنج می‌برند با مشکلات اقتصادی و مالی مضاعفی با وجود گذشت یکسال از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها دست و پنجه نرم می‌کند ‪.
اکنون با اذعان به وجود تمام این معضلات و بن بستی که جامعه امروز به آن رسیده ٬ نقش یک درویش یا به عبارتی دیگر نقش عرفان برای ارائه راه برون رفت از این وضعیت چیست ؟ آیا می‌توان از عرفان انتظار ورود به مسائل اجتماعی ٬ اقتصادی و معضلات روز جامعه را داشت ؟ شنیده‌ایم که برخی درویشی و تصوف را گوشه نشینی و انزوا می‌دانند و در حل مشکلات و معضلات یک جامعه جایی برای حضور یک درویش قائل نیستند . آیا این دیدگاه با توجه به نقش عرفان در زندگی  در طول قرنهای متمادی صحیح و قابل اعتناست ؟
در این شماره از خبرنامه مجذوبان نور علاوه بر انتشار آخرین اخبار از وضعیت دراویش گنابادی و نقض حقوق بشر و اشاره به مسائل روز جامعه ٬ برای درک بهتر نقش درویشی و عرفان در ورود به معضلات و مشکلات جامعه و بررسی جهان بینی عرفان و گستره‌ی آن در زندگی بشری با دکتر بیدآباد به گفتگو پرداخته‌ایم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر