سه‌شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۰

كلینتون خواستار آزادی یوسف ندرخانی شد


.وی دو سال پیش بازداشت و به جرم «ارتداد» به اعدام محکوم شد. طبق قانون مجازات اسلامی که در ایران اجرا می‌شود درصورت ابراز پشیمانی محکوم از تغییر دین اسلام، حکم اعدام لغو می‌شود.
وزیر امورخارجه آمریکا یکشنبه،۲۰ آذرماه از ایران خواست تا یوسف ندرخانی را که به خاطر تغییر دین محکوم به مرگ شده، بی‌قید و شرط آزاد کند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از منابع خبری اینترنتی، پس از آن‌که ۲۰۰ هزار آمریکایی با امضای درخواست‌نامه‌ای از دولت ایالات متحده خواستند که برای نجات جان یوسف ندرخانی دخالت کند، هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا سرانجام خواستار آزادی فوری یوسف ندرخانی شد.
خانم کلینتون گفت: امروز، ما از همه دولت‌ها می‌خواهیم که زندانیان عقیدتی و از جمله کشیش یوسف ندرخانی را سریعن و بی‌قید و شرط آزاد کنند.
آقای ندرخانی، شهروند ۳۳ ساله ایرانی در سال ۸۸ به اتهام خروج از دین اسلام که ارتداد خوانده می‌شود، به اعدام محکوم شد، اگرچه خود او همواره تاکید کرده که هرگز مسلمان نبوده است.
وی در مهر ماه ۱۳۸۸ و در شهر شمالی رشت دستگیر شد. یوسف ندرخانی از دگر اندیشان مذهبی و از فرقه ( غیر تثلیثی) می باشد. گفته می شود وی در رشت رهبری یك اجتماع خانگی را بر عهده داشته است. در گزارش های مربوط به او همفكرانش از وی بعنوان  "کشیش انجیلی گروه کلیسای ایران " ذکر کرده اند. 
او دو سال پیش بازداشت و به جرم «ارتداد» به اعدام محکوم شد. طبق قانون مجازات اسلامی که در ایران اجرا می‌شود درصورت ابراز پشیمانی محکوم از تغییر دین اسلام، حکم اعدام لغو می‌شود.
براساس گزارش‌ها «در تاریخ سوم تا ششم مهرماه سال جاری دادگاه رشت سه بار از آقای ندرخانی خواست توبه کند تا حکم ارتداد او لغو شود. اما گفته می شود ایشان توبه نکرده و در زندان رشت در انتظار دریافت حکم است.»
عباس سلمان پور، وکیل آقای ندرخانی پیشتر در گفت وگو با رادیو فردا گفته بود حکم اعدام برای این کشیش پروتستان، نقض شده است.
یوسف ندرخانی در شرایطی زندانی شده است که براساس اصل۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر