جمعه، دی ۰۲، ۱۳۹۰

بازداشت و محکومیت فعالین کرد


خانه حقوق بشر ایرانیک فعال کرد اهل بانه از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به زندان محکوم شده و همزمان چهار تن از فعالین کرد در سقز و مهاباد بازداشت و یک تن در ارومیه به پنج سال حبس محکوم شده‌اند.
آژانس خبری موکریان گزارش داده است که یک فعال کرد اهل بانه به نام عثمان (ریبوار) رحیمی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اتهام همکاری با یک حزب مخالف کردی به شش ماه زندان محکوم شده است.
عثمان (ریبوار) رحیمی که اهل شهر بانه واقع در استان کردستان است هم اکنون در زندان مرکزی شهر سقز دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

این منبع خبری همچنین گزارش داده است که طی روزهای اخیر چهار تن از فعالین کرد در سقز و مهاباد بازداشت و یک تن در ارومیه به پنج سال حبس محکوم شده است.
بر اساس این گزارش، یک شهروند اهل سقز واقع در استان کردستان به نام جعفر سوران سقزی توسط نیروهای امنیتی در این شهر دستگیر و روانه زندان شد. وی پس از بازداشت به زندان مرکزی شهر سقز منتقل شده است.
هم چنین کوروش پاشایی از اهالی سوما- برادوست از توابع شهر ارومیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام همکاری با یک حزب مخالف دولت به تحمل پنج سال حبس محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.
آژانس خبری کردپا نیز از بازداشت دست کم سه تن از شهروندان در شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی خبر داده است، بر اساس این گزارش زانیار قادرزاده، هیوا بیرمی و مراد فاطمی از جمله‌ی این بازداشت شدگان می‌باشند.
بر اساس گفته‌ی یکی از بستگان بازداشت‌شدگان، گمان می‌رود که تعداد افراد بازداشت شده توسط دستگاه اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران به ۱۷ نفر برسد.
تا لحظه انتشار این خبر این منبع خبری از دلایل بازداشت و محل نگهداری این چند شهروند کرد اطلاعی نداده است.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر