چهارشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۰

سومین شماره خبرنامه مجذوبان نور منتشر شد

سومین شماره خبرنامه مجذوبان نور

۱۹ آذر مطابق با ده دسامبر روز جهانی حقوق بشر بود ٬ به اذعان همه مدافعین حقوق بشر و انسانهایی که موردِ ظلم و ستم دستگاه های حکومتی قرار گرفته‌اند ٬ اعلامیه جهانی حقوق بشر به واقع ضمانت اجرایی ندارد و صرفا برای طرح هنجارهای حقوق بشری تدوین شده است .
متاسفانه امروزه در کشور شاهد نقض صریح حقوق بشر هستیم ٬‌با این حال دانستن این حقوق و هنجارها چه کمکی به ما می‌تواند بکند ؟ علاوه بر این دانستن حقوق و قوانین مدنی رایج در کشور چون قانون اساسی چه الزامی برای دراویش گنابادی خواهد داشت ؟

حق طلبی امام حسین و جان دادن ایشان در این راه شاید علاوه بر اشاره به دفاع از عقیده و ثبات قدم ٬ اشاره‌ای بر آگاهی از حقوق اجتماعی ومدنی یک جامعه نیز داشته باشد ٬ کمااینکه قشر عظیمی از آنان که حسین را به کوفه خواندند از آن جهت بود که شیعه در آن زمان در منگنه و فشار قرار داشت و ایشان حسین را برای گشایش در امور روزمره زندگی خود و دفاع از حقوق مدنی خویش می‌خواستند و شاید از همین رو بود که با اندک افزایش فشاری از سوی حکومت وقت و پیشنهاد زر و سیم ٬ پشت به امام خویش کرده و او را تنها گذاشتند ٬ چه بسا اندک آگاهی از حقوق شهروندی و تلاش در مسیر تحقق آن قبل از گرفتار شدن به چنین معضلی ایشان را به سمت این وضعیت نمی‌برد .
در این شماره از خبرنامه مجذوبان نور ٬ علاوه بر مقالات و اخبار مرتبط با وقایع و مناسبت‌های روز جامعه ٬ با خانواده‌ی شریف و بزرگوار شهید وحید بنانی گفتگو کرده‌ایم ٬ باشد که یاد این شهید و خونِ جاری وی محرکی باشد برای درک و دفاع از حقوق حقه‌ی جامعه خویش .


pdf-high pdf-low
jpg-high jpg-low


نرم افزار سبک و رایگان جهت مشاهده فایل های پی دی اف : دانلود کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر