چهارشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۰

جلوگیری از چاپ دیوان شعر زنده یاد استاد ولی بیگانه در ایلام

Image
 استاد زنده یاد ولی محمد امیدی (ولی بیگانه)شاعر گرانمایه کردستان که به پدر ایلام (باوگ ئیلام )معروف است . اشعارش بر سر زبان هر کورد ایلامی جاری شده .ئگه رخوسروو بوم ده س وه جامه وه .....ئروام گه ل مه خوی وه ئیلامه وه .

ولی محمد شناسنامه مردم ایلام است. شناسنامه کوردی این ملت .استادی که درمیانمان بود و برایمان ازتاریخ . فرهنگ .جقرافیا می گفت .در اشعارش سرچشمه های دجله و فرات را نشان میداد یعنی میزوپتامیا یعنی کردستان امروزی با 12000هزار سال قدمت تاریخی.در اشعارش از ایل و اتحاد ایلیاتی ایلامیان کورده مال به زبان می آورد که درد چند هزار ساله این ملت است و رمز پیروزی . از زیبایهای طبیعت ایلام و کوه زیبای مانشت و رشادتهای زنان و مردان ایلامی می سراید .

مخالفت با چاپ دیوان زنده یاد استاد ولی محمد امیدی بیانگر سیاست جمهوری اسلامی نسبت به مردم ایلام و ملت کورد هستش .و این سیاست در تاریخ مبارزاتی ملت کورد نشان داده که یک سیاست امحا و انکار مدرن است. ولی در هر صورت محکوم می باشد .کسان یا اشخاص کورد ایلامی هستند که در خدمت سیاستهای رزیم قرار گرفته اند خواسته یا ناخواسته در بی هویتی و اسمیلاسیون این مردم دست دارند .این اشخاص در جنایتی دست دارند که به ژینوساید سفید معروف است .باید به انها اعلام کنم که تاریخ بی رحم است تنها نگاه کوچکی به کشور دوست امروزی و دشمن دیروزی عراق فدرال داشته باشند که چگونه عاملین ژینوساید مردم کورد و عراقی محکوم و به دار آویخته میشوند .دور نیست نزدیک است صبح آزادی .

با جلوگیری از چاپ این کتاب راه به جایی نخواهید برد چون (ولی بیگانه ) یک اندیشه است نه یک کتاب ولی بیگانه نماد مردم ایلام است و هیچ وقت از بین نخواهد رفت بلکه روز به روز در دل و فکر هرانسان کوردایلامی نقش می گیرد. .تنها دلیل چلوگیری از چاپ این کتاب هویت و ملیت کوردی این شاعر گرانقدر ایلامی است .چون این استاد بزرگ سروده ای به زبان فارسی نداشته و اشعارش بومی و ملی است و رنگ و بوی ساز مخالف را دارد محکوم و ممنوع میشود باید گفت خوشبینیم که افکار ولی محمد و اشعارش امروز لرزه به جان دشمنان و اشقالگران ایلام انداخته .

گه ردم به ن وه ده س بای شه ماله وه ...تا به ی گه ی وه زه ید کورده ماله وه

علی ئیلامی 2.12.2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر