دوشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۰

مهلت سه روزه مسئولان قضایی به شعله طائف شهروند بهایی جهت اجرای حکم تبعید


کمیته گزارشگران حقوق بشر
خبر تکمیلی: 
بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده و در پی پیگیری‌های خانواده طائف، مسئولان قضایی به وی سه روز مهلت داده‌اند تا مراجعه به شهر سمنان( شهر محل زندگی خود)، مقدمات انتقالش از این شهر را فراهم کند. شعله طائف، علاوه بر مدت حبس خود، به دو سال تبعید از شهر سمنان نیز محکوم شده است و پس از پایان یافتن مدت محکومیتش در زندان، موظف است که در شهری به جز سمنان، سکونت کند.
گفتنی است، علی‌رغم پایان محکومیت وی و در حالی که خانواده ایشان منتظر آزادی او بودند، روز چهارشنیه، این شهروند بهایی، با دو سربازبه دادسرای اوین انتقال یافت تا مقدمات اجرای حکم تبعیدش فراهم شود.
خبر قبلی:
به رغم پایان دوران قانونی محکومیت خانم شعله طائف، شهروند بهایی ساکن سمنان، مقامات قضایی از آزادی وی ممانعت به عمل می‌آورند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دوران محکومیت یک سالهٔ خانم طائف از روزچهارشنبه ۱۶ آذر به پایان رسیده است، با این حال، مسئولین زندان اوین در این روز اعلام کرده‌اند که باید ایشان را برای اجرای حکم ۲ سال تبعید، به اجرای احکام سمنان تحویل دهند. با این وجود به دلیل نداشتن مامور زن در دادگاه، ایشان را برای ۳ روز بیشتر در زندان اوین نگه داشته اند تا روز شنبه ۱۹ آذر به سمنان منتقل نمایند.
شعله طائف که در آذرماه سال ۸۸ بازداشت شده بود؛ بر اساس رای دادگاه انقلاب سمنان به تحمل یک سال حبس تعزیری در تهران و دوسال تبعید خارج از سمنان محکوم شده بود. اتهامات شعله طائف، «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به نفع بهائیت »عنوان شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر