سه‌شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۰

آزادی فرشید فتحی زندانی مسیحی پس از دویست ونود روز ، یک ضرورت غیر قابل اجتناب .


مسئولان شعبه 6 دادستانی انقلاب مستقر در زندان اوین برای توجیه تداوم بازداشت بدون دلیل این ایماندار نوکیش مسیحی منکر اتهام ارتداد و بشارت او شده اند ، آنها ادعا می کنند  اتهامات وی سیاسی می باشد!
 
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان اکنون نزدیک 290 روز از بازداشت بدون تفهیم اتهام و غیر قانونی "فرشید فتحی ملایر" ایماندار 32 ساله مسیحی در زندان اوین می گذرد. فرشید فتحی در روز 5 دی ماه سال 1389 (26 دسامبر2010) توسط ماموران اطلاعات در تهران بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون در زندان اوین نگهداری می شود.
در حالیکه تقریبا تمام ایماندارانی که در بازداشتهای ایام کریسمس سال گذشته در تهران به زندان افتاده بودند ، حداقل آنها که درباره آنها خبر رسانی شده بود ، آزاد شده اند ، مشخص نیست چرا فرشید فتحی بدون اعلام رسمی اتهامش هنوز در زندان و بازداشت موقت مانده است.
نزدیکان به خانواده فرشید در ترکیه به خبرنگار اف سی ان ان گفته اند که مسئولان شعبه 6 دادستانی انقلاب مستقر در زندان اوین برای توجیه تداوم بازداشت بدون دلیل  منکر اتهام ارتداد و بشارت  او شده اند و ادعا می کنند  اتهامات وی سیاسی می باشد!
خانواده فرشید فتحی یک بار در اواخر اسفند ماه سال گذشته و درست پیش از آغاز تعطیلات نوروز با زحمت فراوان وثیقه حدود 200 میلیون تومانی مورد درخواست دادگاه انقلاب را تادیه کردند و حکم آزادی او را از قاضی شعبه مربوطه گرفته به زندان اوین بردند.اما زمانی که او بعد از تحویل گرفتن وسایلش می خواست از اوین خارج شود ، توسط شخصی به نام "ناصری" بازپرس شعبه 6 دادسرای اوین جلویش گرفته شد  و وی را به داخل بند 209 برگرداندند.
گزارشات رسیده از داخل زندان نشان می دهد این زندانی نوکیش مسیحی به خاطر ایستادگی بر روی اعتقاداتش در شرایط سختی به سر می برد. ماموران اطلاعات که به عنوان بازپرس و کارشناس پرونده در مورد او فعال هستند مرتب برای پیدا کردن نام کسانی که  به آنها بشارت داده است تحت فشار قرارش می دهند. آنها همچنان در توهم خود مبنی بر هدایت مسیحیان ایران از سوی دول خارجی پافشاری می کنند و از فرشید می خواهند به رابطه با "دول متخاصم" و "سازمانهای سری" خارجی اعتراف کند.
سخنگوی کمیته اروپائی دفاع از مسیحیان ایران در این باره به اف سی ان ان گفت : دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دلایل نامشخصی اطلاعات درستی از پرونده فرشید فتحی در اختیار خانواده و وکلای مدافع نمی گذارد. در مورد پرونده او به نظر می رسد هدایت اصلی دست عوامل اطلاعاتی مستقر در زندان اوین می باشد که تحت پوشش نام دادسرای اوین عمل می کنند.
این سخنگو اضافه کرد: آقای فتحی به طور مشخص در دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیتهای بشارت مسیحی وتلاش برای تشکیل کلیساهای خانگی بازدشت و روانه زندان شد. اتهام فعالیتهای سیاسی به او به هیچ وجه مستند و دلیلی ندارد. فرشید یک نوکیش مسیحی و ایماندار نمونه بود که مطابق اعتقادات مسیحی خود رفتار می کرد و هرگز کسانی که او را می شناسند او را یک فعال سیاسی نمی دانند.
سخنگوی مذکور در پایان به وضعیت نابسامان خانواده فرشید و شرایط سخت آنها اشاره کردو گفت: همسر محترم و دو فرزند خردسال فرشید فتحی ، یک دختر 7 ساله به نام "روزانا" و یک پسر 3 ساله به نام "باربد" در شرایط سخت روحی به سر می برند و با فشار مالی زیادی روبرو هستند. به همین دلیل جامعه مسیحیان  ایران از تداوم بازداشت بدون تفهیم اتهام این ایماندار مسیحی به مدت طولانی بسیار  نا راضی می باشند. ادامه این اسارت غیر قانونی باعث دربند شدن و بلاتکلیفی خانواده او نیز شده است.
شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از همه هموطنان مسیحی و ایمانداران کلیساهای سراسر جهان می خواهد که برای آزادی فرشید فتحی و بهبود شرایط خانواده او دستهای خود را به سوی آسمان بلند کنند و مراسم دعای ویژه برای این خانواده مسیحی در جفا برگزار نمایند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر