شنبه، مهر ۳۰، ۱۳۹۰

بازداشت و بی خبری از وضعیت یك تن از نوكیشان مسیحی در رباطكریم


.
ماموران لباس شخصی ضمن بازداشت یك تن از نوكیشان مسیحی پس از تفتیش و بازرسی خانه، وی را به مكان نامعلومی انتقال و همزمان بازجویان اطلاعات نیز شخصی دیگری را به اتهام مسیحیت مورد بازجویی قرار دادند.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، " فریبرز آرزم" از نوكیشان مسیحی ساكن شهرستان رباط كریم توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
روز دوشنبه مورخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ برابر با ( ۱۷ اكتبر ۲۰۱۱) چهار تن از ماموران لباس شخصی با ورود ناگهانی به منزل این هموطن مسیحی نامبرده را بازداشت و به مكان نامعلومی انتقال دادند.

ماموران لباس شخصی صبح هنگام در ساعت ۷:۳۰ دقیقه پیش از آنكه فریبرز خانه را به جهت كار ترك كند ، این افراد بدون ارائه حكم قانونی از سوی مراجع قضایی وارد منزل شدند.
ماموران امنیتی ضمن بازداشت "فریبرز آرزم" كلیه وسیله زندگی خانه را به منظور بازرسی بهم ریخته و آنجا را به دقت مورد تفتیش قرار دادند كه در نهایت برخی وسایل شخصی و همچنین هارد كامپیوتر ، سی دی ، عكس و تعدادی كتاب مقدس را ضبط و با خود بردند. افراد لباس شخصی همچنین این خانواده را تهدید كردند تا در این زمینه سكوت كنند.
"بهروز آرزم" ۴۴ ساله متاهل و دارای دو فرزند می باشد، نامبرده همچنین از زمان بازداشت تاكنون هیچگونه تماس تلفنی و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشته است. بی خبری از وضعیت ایشان باعث موجی از نگرانی در میان خانواده و بستگان آنان شده است.
بنا بر این گزارش تاكنون از مكان نگهداری این نوكیش مسیحی اطلاعی در دست نیست و خانواده و فرزندان وی در بی خبری و نگرانی از وضعیت سلامت ایشان بسر می برند. همچنین پیگیری خانواده برای مشخص شدن علت و دلایل دستگیری ایشان تاكنون نتیجه ایی در بر نداشت .
اما بر حسب مستندات گفته می شود ایمان مسیحی وی از دلایل بازداشت ایشان توسط ماموران لباس شخصی بوده است.
"اصل ۳۲قانون اساسی جمهوری اسلامی صراحتن بیان میدارد "هیچ کس را نمیتوان دستگیر کرد، مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین میکند. همچنین در صورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلیل بلافاصله بطور كتبی به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف ۲۴ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد."
همچنین بر طبق گزارش دریافتی «محبت نیوز»، همزمان در تاریخ ۲۵ مهرماه سالجاری  نیز ماموران امنیتی در شهرستان شهریار اقدام به بازداشت فردی بنام " مهدی " نمودند، ماموران وی را به اتهام مسیحت مورد بازجویی قرار دادند، نامبرده در طول بازجویی و سوال و پرسش ها، از مسیحیت به عنوان آئینی اسم برد كه در حال مطالعه و تحقیق است . بازجویان  همچنین ضمن تهدید نامبرده پس از چند ساعت وی را آزاد كردند.
این در حالی است كه بر اساس اصل ۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی "تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمیتوان بصرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد".
گفتنی است آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت های مذهبی در سی سال گذشته همواره یكی از موارد عمده نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی بوده است. كه در اولین گزارش آقای " احمد شهید" گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران به آن نیز اشاره شده است در بخشی از این گزارش آمده است كه اقليت های مذهبی رسمی در ایران با محدوديت های جدی در بهره مندی از حقوق خود روبرو هستند و با محدوديت های فراوانی برای آزادی مذهب و عقايد مواجه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر