یکشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۰

ادامه رسیدگی به پرونده اتهامی وکلای دراویش در بندرعباس

به دنبال شکایت اداره اطلاعات جزیره کیش در تاریخ ۲۹ دی ماه ۸۷ ٬ دادگاه تجدید نظر خواهی وکلای دراویش گنابادی آقایان امیر اسلامی و فرشید یداللهی به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صبح فردا در بندرعباس برگزار خواهد شد .


به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ٬یداللهی و اسلامی که وکالت پرونده تعدادی از دراویش جزیره کیش را به عهده داشتند در حالی که موکلین آنها از اتهام اقدام علیه امنیت ملی برائت حاصل کردند، در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۹ خود از سوی شعبه 102 دادگاه جزایی کیش به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شده که صبح فردا جلسه تجدید نظر خواهی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر بندرعباس برگزار خواهد شد .


گفتنی است  این دو وکیل در جریان دفاع از حقوق شماری از دراویش گنابادی، به اقدامات خلاف قانون مقامات و ماموران وزارت اطلاعات در برخورد با موکلین خود به مراجع قضایی شکایت کرده بودند اما این خواسته قانونی آنها نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه به شکایت وزارت اطلاعات از آنها و نهایتا محکومیت ایشان منجر شد .
یاد آور می شود آقایان فرشید یداللهی و امیر اسلامی از اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا هستند که در پی وقایع اخیر شهرستان کوار و بازداشت اعضای سایت مجذوبان نور و کلای دراویش گنابادی ٬ بازداشت شده و بیش از ۵۰ روز است که در بند امنیتی زندان اوین به سر می برند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر