پنجشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۰

صدور قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای حمید مرادی


همسر حمید مرادی در گفتگویی با مجذوبان نور از صادر شدن قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای همسرش خبر داده است .
به گزارش سایت مجذوبان نور صدیقه خلیلی همسر حمید مرادی در پاسخ به سوال خبرنگار مجذوبان نور مبنی بر آخرین وضعیت پرونده همسرشان در دادسرای اوین با ابراز بی اطلاعی از اتهامات و دلایل بازداشت ایشان از صادر شدن قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی خبر داده است . در ادامه وی با اشاره به بیماری شدید قلبی همسرش خبر از انتقال وی به بهداری اوین در طی روزهای اخیر داد .  

حمید مرادی از مدیران سایت مجذوبان نور است که در تاریخ ۱۴ شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قانونی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد .

خانم صدیقه خلیلی لطفا از چگونگی بازداشت همسرتان صحبت بفرمایید ؟

به گفته شاهدان عینی و تحقیقی که انجام دادم ٬ متوجه شدم که حدود ساعت ۱:۳۰ شب چهاردم شهریور عده ای لباس شخصی خانه را محاصره کرده و با شکستن در ورودی وارد خانه شده اند . واضح است که این ماموران بدون حکم قانونی اقدام به دستگیری همسرم و دوستانش کرده اند .

از آن زمان تا کنون آیا هیچ ملاقاتی با ایشان داشته اید ؟ 

خیر . حمید هم مانند دیگر دوستانش آقایان فرشید یداللهی ٬ امید بهروزی ٬ افشین کرم پور ٬ امیر اسلامی و رضا انتصاری که در بند ۲۰۹ اوین به سر می برند ممنوع الملاقات است و بعد از سه هفته بی خبری بالاخره به آنها اجازه تماس تلفنی داده شد .

آیا از وضعیت جسمی ایشان خبری دارید ؟ 

حمید مبتلا به بیماری قلبی است و به خاطر فشارهای زیاد ٬ ناراحتی قلبش شدت یافته به طوری که یکی از بازپرسها به وکیل حمید گفته بود که حمید و آقای امیر اسلامی به درمانگاه اوین منتقل شده اند و ما خیلی نگران سلامتی او و دوستانش هستیم .

در مورد وضعیت پرونده همسرتان و اتهامات ایشان چه پاسخی به شما داده اند ؟

اخیرا با تماسی که با ما گرفتند مطلع شدیم برای ایشان وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی صادر کرده اند با مراجعه به دادسرای اوین در مورد وضعیت پرونده همسرم و دلایل بازداشت و صدور چنین وثیقه سنگینی فقط جوابهای مبهمی از سوی آنها شنیده ایم ٬ مثلا می گویند جرم او زیاد است و پرونده سنگینی دارد و با این بهانه ها دلیل صدور چنین وثیقه ای و بی خبر گذاشتن ما را توجیه می کنند و تا کنون به ما نگفته اند چه اتهاماتی به همسرم زده اند .

اینگونه فشارها پیش از این هم بر روی دراویش بوده است ؟ 

این فشارها همواره وجود داشته ولی در ۵ یا ۶ سال اخیر شدت یافته و ما شاهد به آتش کشیده شدن و تخریب حسینیه ها ٬ دستگیری ٬ حبس و تبعید دراویش و اخیرا شهادت برادر عزیزمان وحید بنانی بوده ایم .

به عنوان صحبت آخر از فشارهایی که خانواده ها متحمل می شوند و نگرانی هایتان برایمان بگویید ؟

دراویش عزیز و بزرگوار سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی همه ی این فشارها و آزار و اذیت ها را به خاطر اعتقادات و باورهای بحقشان تحمل کرده و من به همسر عزیزم و دیگر برادران ایمانی که در زندان به سر می برند افتخار میکنم . 
بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت    سـر خـم می سـلامـت ٬ شکـند اگر سـبـویی
ز چه شیخ پاکدامن سوی مسجدم بخواند    رخ شیخ و سجده گاهی٬ سر ما و خاک کویی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر