سه‌شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۰

تصمیم اعدام ندرخانی به علی خامنه‌ای سپرده شد !

khamenehi-nadarkhani
محمد علی دادخواه، وکیل یوسف ندرخانی،اعلام کرد که تصمیم‌گیری نهایی در باره اعدام او به سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، موکول شده است.
به گزارش «محبت نیوز»، خبرگزاری رویترز گزارش داد، دادخواه با غیر معمول نامیدن این اقدام ابراز امیدواری کرد که حکم اعدام موکلش با توجه به میثاق‌های بین‌المللی لغو شود. وی به خبرگزاری آلمان گفت، در آخرین دفاعیات خود «نظرات فقهای معاصر را به دادگاه ارائه داد و تأکید کرد که آنها تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر اعدام ندرخانی را صحیح نمی‌دانند.»
دادخواه افزود: « به همکارانی که در رشت هستند گفته‌اند که تصمیم‌شان بر استعلام از سید علی  خامنه‌ای و فتوای ایشان استوار خواهد بود.»

همه اینها در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود به خبرنگاران بدون ذکر جزییات گفت: «در این باره حكم اعدام صادر نشده است. پرونده مراحل رسیدگی را طی می‌كند و همچنان مفتوح است. البته در پرونده‌های قضایی در هر مرحله از رسیدگی متهم می‌تواند اعتراض کند که در این پرونده هنوز تحقیقات به پایان نرسیده است.»
"یوسف ندرخانی" ۳۵ ساله كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش خطاب می كنند از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۸ تاكنون در زندان رشت بسر می برد وی متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده است.
"مسیحیان غیر تثلیثی" یا "برانهامیست ها" افرادی هستند كه بخاطر رد تعلیمات مورد قبول كلیساهای پروتستان و كاتولیك در مورد تثلیث مقدس (یگانگی مركب ذات خدا) و بدلیل مكاشفات خاص شخصی كه از كتاب مقدس دارند به آنان عنوان مسیحیان غیر تثلیثی نامیده می شوند، كه این افراد در دسته های كوچك بیشتر در كرج و چند شهر گیلان به شكل آرام ایده های خود را ترویج مینمایند .
مسیحیان غیر تثلیثی ( برانهامیست ها) كه  نام حلقه فكری و یا نام گروه خود را  " كلیسای ایران " می نامند  هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارند این گروه  اعتقاد دارند كه " ویلیام برانهایم" واعظ معروف آمریكائی در اواسط قرن بیستم آخرین نبی خداوند بر روی زمین بود.
این جریان فکری تثلیث را رد کرده و شکل مدرن یکی از معروفترین بدعت ها و جریانات فکری گمراه کننده در تاریخ کلیسا بنام " حالت گرایی( مدالیست )" است. این فرقه در دنیا در واقع دارای انشعابات بسیاری است که اصول عقاید آنها در بسیاری موارد به یکدیگر شبیه می‌باشد اگر چه این گروه خود را جیززاونلی نمی‌دانند.
كلیسا و مسیحیان ایران اگر چه به لحاظ اعتقادی و تعالیم الهیاتی با این جریان فكری در تناقض  و ناسازگار ی است اما برای آزادی یوسف ندرخانی  و احترام به حقوق انسانی وی ضمن  دعا، از مقامات جمهوری اسلامی می خواهیم تا هر چه سریعتر زمینه آزادی ایشان را فراهم نموده تا اجازه دهند  از حقوق انسانی و شهروندی خود استفاده نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر