دوشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۰

گزارشی از آخرین وضیعت دراویش زندانی

امیر اسلامی - فرشید یداللهی - افشین کرمپور - امید بهروزی - حمید مرادی - رضا انتصاری

از اواخر تابستان امسال تا کنون فشار بر دراویش گنابادی افزایش یافته است به نحوی که نزدیک به ۱۰۰ تن از دراویش توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. از این بین ۱۳ نفر در وضعیتی وخیم در سلول انفرادی و بندهای غیر استاندارد زندان ها در بدترین شرایط بسر می برند.

به گزارش کمپین پاسداشت حقوق دراویش ٬ این فشار ها با تندروی های یک آخوند جوان در شهرستان کوار و در پی آن حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دراویش این شهرستان در تاریخ ۱۱ شهریور ماه آغاز شد و موج تازه ای از فشارها و سرکوب ها را بر دراویش گنابادی تحمیل کرد به نحوی که در طی ۲ هفته نزدیک به۱۰۰ نفر از پیروان سلسله نعمت اللهی گنابادی راهی زندانها و بازداشتگاه های امنیتی در شهرهای تهران و شیراز شدند. که از این میان تعدادی بعد از تحمل یک ماه سلول انفرادی با صدور قرار کفالت و وثیقه های سنگین تا زمان حکم نهایی دادگاه موقتا آزاد شده اند.


این در حالی است که تا به امروز ۱۳ تن از دراویش شهرهای شیراز ٬ تهران و دیگر شهرستانها در وضعیتی نا مطلوب تحت بازجویی و فشار به سر می برند که جزییات وضیعت این ۱۳ نفر به شرح زیر است:
آقایان امیر اسلامی٬ فرشید یداللهی٬ افشین کرم پور٬ امید بهروزی٬ حمید مرادی و رضا انتصاری از وکلای دراویش گنابادی و اعضای سایت مجذوبان نور تا به امروز با گذشت بیش از ۴۰ روز دربند امنیتی زندان اوین بسر می برند و همگی به جز آقای انتصاری در سلول انفرادی قرار دارند و تا کنون در مورد هیچکدام از آنها اجازه ملاقات با خانواده ها و وکلا از سوی مقام قضایی صادر نشده است . لازم به ذکر است از این میان امیر اسلامی و حمید مرادی مبتلا به بیماری شدید قلبی می باشند.

آقایان محمد علی سعدی٬ فرزاد درویش٫ محمد جلال نیکبخت٬ حجت الله سعیدی و صالح مرادی ۵ درویش گنابادی هستند که در زندان عادل آباد شیراز در وضعیت نامطلوب و نگران کننده ای بسر می برند ٬ از این میان محمدعلی سعدی به دلیل جراحتی که در تاریخ ۱۳ شهریور با اصابت گلوله از سوی مامورین امنیتی برداشت در وضعیت وخیم جسمی به سر برده و تا کنون هیچ خبری از ایشان به دست نیامده است. لازم به ذکر است به غیر از صالح مرادی دیگر دراویش زندانی در زندان عادل آباد شیراز به ۴۰ ضربه شلاق نیز محکوم هستند.
محمدعلی سعدی - فرزاد درویش - محمدجلال نیکبخت - حجت الله سعیدی - صالح مرادی

مصطفی دانشجوآقای مصطفی دانشجو وکیل دراویش گنابادی که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ساری منتقل شده بود٬ تا کنون با گذشت ۵ ماه از محکومیت ۷ ماه حبس، از حق مرخصی برخوردار نبوده است.

امیرعلی لبافآقای مهندس امیرعلی محمدی لباف که در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۸۸ بنا به حکم ۵ سال تبعید به شهرستان بابک واقع در استان کرمان منتقل شده بود، در روزهای گذشته به زندان شهرستان بابک برای گذراندن ۶ ماه حبس بدل از تبعید منتقل شد. لازم به ذکر است ایشان در سال ۸۷ متحمل ۹ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق نیز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر