دوشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۰

بازداشت و تفتیش منزل یک شهروند بهائی در امیدیه


خانه حقوق بشر ایرانروز دوشنبه ۲۵ مهرماه ماموران اطلاعات و نیروی انتظامی با مراجعه به منزل شکرالله عزیزی در استان خوزستان، ضمن تفتیش منزل، همسر وی، نسرین شاعرزاده را بازداشت کردند.
روز دوشنبه ۲۵ مهرماه ماموران اطلاعات و نیروی انتظامی با مراجعه به منزل شکرالله عزیزی، شهروند بهائی ساکن امیدیه واقع در استان خوزستان، ضمن تفتیش منزل، همسر وی، نسرین شاعرزاده را بازداشت کردند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، ماموران در ابتدا اعلام کردند که حکم تفتیش خانه را دارند و طبق گفته ی ماموران این حکم بنام نسرین شاعرزاده، بوده. ماموران در ساعت ۳۰:۹ صبح روز دوشنبه به محل کار نسرین شاعرزاده رفته و از ایشان می خواهند که همراه آنها به منزل برود و این که آنها حکم تفتیش خانه را دارند.
بعد از ممانعت ایشان و اعلام اینکه “تا همسرم نباشد با شما جایی نمی آیم.” ماموران با موبایل وی با همسرشان تماس می گیرند و می گویند “ما منزل شما هستیم بیا.”
هنگامی که همسر نام برده به منزل می رسد متوجه می شود که ماموران از دیوار به داخل حیاط رفته اند و ایشان را مجبور به باز کردن درب ورودی ساختمان می کنند. نسرین شاعرزاده هم به همراه ماموران به منزل می روند اما ماموران زن و شوهر را در داخل حیاط نگاه می دارند و خودشان به تفتیش منزل می پردازند.

لازم به ذکر است که ماموران کل خانه را به هم ریخته و به طرز وحشیانه ای به جستجو و تفتیش خانه پرداخته بودند. کامپیوتر خانگی، کلیه کتب مذهبی، تعدادی قاب، کلیه سی دی ها اعم از خانوادگی و از جمله تجهیزات ماهواره ای را ضبط کردند و با خود بردند. البته ماموران در ابتدا حکمی نشان ندادند و در پایان به اصرار شکرالله عزیزی حکم خود را نشان داده که بسیار ناخوانا بوده و نام فرد خاصی نیز در آن ذکر نشده بود.
پس از گذشت ۱ ساعت از تفتیش منزل با موبایل شکرالله عزیزی تماس گرفته می شود و از وی می خواهند که همسرش را به اداره اطلاعات تحویل بدهد. در پی خودداری ایشان از این کار ماموران با سماجت به درب منزل وی رفته و ایشان را می برند. این در حالی است که حکمی برای جلب نسرین شاعرزاده در دست نداشتند.
پس از چند ساعت بازجویی با وثیقه، جواز کسب، ایشان را آزاد می کنند تا روز بعد که به دادگاه احضار می شوند. اتهام نسرین شاعرزاده “تبلیغ علیه نظام جمهمری اسلامی” و “داشتن تجهیزات ماهواره ای” است. نسرین شاعرزاده فعلا به قید وثیقه آزاد و منتظر روز دادگاه هستند.
عکس های زیر کیفیت تفتیش منزل این شهروند بهائی را نشان می دهد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر