شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۱

خبر مهم – کلیسای جنت آباد در تهران به دستور و تحت فشار عوامل اطلاعات سپاه پاسداران تعطیل شد


klisay_markaz_2کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبر، آن را یک توطئه برنامه ریزی شده برای تعطیل تمام کلیساهای پروتستان خواند واعلام کرد که پرونده کلیساهای جماعت ربانی در تهران به "اطلاعات سپاه" داده شده است.
                   سردر کلیسای جماعت ربانی مرکز در خیابان طالقانی
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از سایت "کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران"، امروز جمعه 19 خرداد ماه این سازمان فعال حقوق بشری اعلام کرد که کلیسای جنت آباد تهران که یکی از کلیساهای مجموعه "جماعت ربانی" پایتخت می باشد، به دستور و تحت فشار ماموران "سازمان اطلاعات سپاه پاسداران" از تاریخ 6 خرداد (28 می 2012) تعطیل شده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر، عصر امروز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر ، در اطلاعیه خود نوشت: کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران از مقامات جمهوری اسلامی می خواهد که هرچه سریعتر فشارها برروی این کلیسای پروتستان را بردارند، دستور بستن آنجا را لغو نمایند و اجازه دهند این کلیسا سرویسهای پرستشی و فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرد.
در این اطلاعیه از قول هادی قائمی حقوقدان و مدیر ارشد این سازمان فعال حقوق بشر آمده است: پیوستن اشخاص به کلیسا یا مسجد یا معبد یا هرمکان پرستشی که با اعتقادات آن فرد منطبق باشد از اساسی ترین نشانه های آزادی مذهبی در جهان  است. حکومت ایران موافقتنامه های بین المللی در مورد رعایت آزادی مذهبی را امضاء کرده است و دولت جمهوری اسلامی موظف به رعایت همه آنها  می باشد. او بستن یک کلیسا در تهران را نشانه بارز عدم تحمل مذهبی در جمهوری اسلامی خواند و آن را محکوم نمود.
از نکات مهم دیگر این اطلاعیه این است که مطابق آن از حدود یک ماه قبل تمام مسئولان سابقی که از سوی حکومت با کلیساهای تهران در ارتباط بوده اند عوض شده اند. ماموران جدید خود را کارکنان "سازمان اطلاعات سپاه پاسداران" معرفی کرده، گفته اند از سوی مقامامات بالا پرونده کلیساهای جماعت ربانی از دست وزارتخانه های اطلاعات و ارشاد اسلامی خارج شده است و از این پس اطلاعات سپاه مسئول رسیدگی به امور مربوط به کلیساهای جماعت ربانی در ایران می باشند. اطلاعات سپاه از سازمانهای موازی اطلاعاتی در ایران می باشد که مستقیم زیر نظر دفتر رهبر جمهوری اسلامی کار می کند و عوامل آن به سختگیری بیش از حد به مخالفان شهرت دارند.
مدیر ارشد کمپین حقوق بشر برای ایران در پایان اطلاعیه اضافه کرده است: ترس فعالان حقوق بشر این است که عدم واکنش جهانی نسبت به تعطیلی این کلیسا علنی و رسمی در ایران باعث تشویق حکومت جمهوری اسلامی به بستن کلیه کلیساهای رسمی در ایران بشود. چنین امری در صورت تحقق می تواند ضربات زیادی به مسئله آزادی همه مذاهب در ایران بزند.
یاد آوری می شود کلیسای جنت آباد در محله جنت آباد تهران از حدود 15 سال قبل فعالیت خود را به عنوان یکی از شعبات کلیسای جماعت ربانی مرکز آغاز کرد. استقبال بیش از حد مردم تهران از کلیسای جماعت ربانی در خیابانهای طالقانی و محلات نارمک و مجیدیه از یک سوو عدم اجازه حکومت برای ساخت و یا حتی بزرگ شدن ساختمان کلیساها در ایران پس از انقلاب اسلامی باعث شده است که مکان فعلی کلیساها گنجایش لازم برای پذیرش همه ایمانداران و علاقه مندان را نداشته باشند.
به همین دلیل کلیسای مرکز ساختمان فعلی کلیسای جنت آباد را اجاره کرد و سرویس فارسی زبان مستقلی را در آنجا به راه انداخت. به تدریج وقتی که این کلیسا با استقبال مردم محل روبرو شد، پنج سال قبل آن ساختمان  به صورت ملکی از مالک خریداری گردید. اکنون بیش از 15 سال است که در این کلیسا هفته ای یک سرویس پرستشی و حداقل یک جلسه دعا و خواندن کتاب مقدس با حضور حدود 100 ایماندار مسیحی انجام می شود.
تعطیلی یک کلیسای رسمی و ساختمانی دیگر در تهران به بهانه های واهی، در حالی صورت می گیرد که دولت فنلاند اجازه ساخت یک مسجد بزرگ شیعه در هلسینکی را به دولت جمهوری اسلامی داده است و این مسجد در یک بنای بسیار لوکس و پرخرج در پاایتخت فنلاند برای تعداد اندکی شیعیان آن کشور در حال افتتاح است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر