دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۱

خبر فوری – بازداشت یکی از مشایخ برجسته و واعظ رسمی کلیسای عمانوئیل تهران به همراه همسرش


Bazdast_3
مهندس "مهرداد سجادی" عضو برجسته و یکی از مشایخ دستگذاری شده کلیسای عمانوئیل تهران هفته گذشته به همراه همسرش "فروغ" دستگیر شد. رهبر این کلیسا نیز چند هفته قبل به مدت دو شب توسط اطلاعات بازداشت بود.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از تهران، منابع اف سی ان ان در پایتخت  خبر بازداشت یکی از مشایخ و اعضای برجسته کلیسای  عمانوئیل را می دهند. مطابق این گزارش  مهندس "مهرداد سجادی" 33 ساله به همراه همسرش خانم "فروغ" در روز دوشنبه 8 خرداد ماه (28 می 2012) توسط ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده اند.

هنوز از محل نگهداری و علت دستگیری این زوج مسیحی خبری در دست نیست و آنها تا کنون با خانواده و نزدیکان خود تماس نگرفته اند. مهرداد سجادی یکی از واعظان ثابت و معلمان کتاب مقدس در کلیسای انجیلی عمانوئیل تهران بود.
آقای سجادی  همزمان با اولین سال انقلاب اسلامی در یک خانواده مسلمان به دنیا آمد. ولی سالها پیش به نجات از طریق عیسی مسیح ایمان آورد و تعمید مسیحی گرفت. او به عنوان یکی از ایمانداران کلیسای  عمانوئل تهران رشد زیادی در ایمان مسیحی خود داشت و از چند سال قبل به فعالیت در زمینه تعلیم کتاب مقدس در کلیسای عمانوئیل مشغول شد.
مهرداد سجادی به تدریج اجازه موعظه در کلیسای عمانویل را به دست آورد و به خاطر رشد روحانی تبدیل به یکی از واعظان اصلی آن کلیسا گردید. در سال 1390 میلادی ایشان به عنوان یکی از مشایخ کلیسای عمانوئیل دستگذاری شد. دستگذاری رسمی یک نفر در کلیساهای انجیلی ایران به عنوان شیخ  امر روحانی بسیار مهمی محسوب می شود.
همسر ایشان خانم فروغ حدود 30 سال سن دارد و از نوکیشان مسیحی می باشد. ایشان نیز سالها پیش عیسی مسیح را به عنوان ناجی خود پذیرفت. او در سالهای اخیر معلم نو ایمانانان در کلیسای انجیلی عمانوئیل تهران بود.
مهرداد مشایخی و همسرش بنا به گفته ایمانداران کلیسا هرگز به هیچ اقدام وفعالیتی در خارج از چهارچوب فعالیت رسمی کلیسای عمانوئیل دست نمی زدند. به همین خاطر برخی از ایمانداران معتقدند که امکان دارد بازداشت ایشان به خاطر رویداد دست گذاری سال گذشته ایشان به عنوان یکی از شیوخ کلیسا باشد.
یاد آوری می شود که کلیسای عمانوئیل در تهران مطابق خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری مسیحی کمپس دایرکت نیوز در بهمن ماه سال گذشته ، مجبور به تعطیل سرویسهای خود به زبان فارسی شد. کمی بعد نیز رهبران این کلیسا را تحت فشار گذاشتند تا آنها از اعضا و کسانی که برای عبادت به این کلیسا میروند کپی کارت ملی  اخذ نمایند  و به وزارت اطلاعات تحویل دهند.
ماموران اطلاعاتی و امنیتی به رهبران کلیسا قول داده بودند که این مسئله برای آمارگیری معمولی است و هیچ تهدیدی برای عبادت کنندگان این کلیسا پیش نخواهد آورد. قولی که هرگز عملی نشد. در 2 ماه گذشته خبرهائی وجود دارد مبنی بر محروم شدن چند تن از دانشجویان ایماندار این کلیسا که از امتحانات پایان ترم خود محروم شده اند.. همینطور قطع کردن حقوق  چند تن از کارکنان دولتی که از عبادت کنندگان در این کلیسا بودند.
برخی از اعضای این کلیسا نیز پس از ارائه  کپی کارت شناسائیشان به وزارت اطلاعات تا کنون به ادارات امنیتی و اطلاعاتی احضار شده اند که در مواردی  نیز بازداشت شده اند. به طور مثال کشیش "سرگی شاوردیان" رهبر این کلیسا چند هفته قبل به مدت 2 روز در بازداشت به سر می برد.
در کل اکنون وضع امنیتی برای کلیساهای رسمی و قدیمی و شناخته شده در ایران بدتر از هر زمان دیگری است و کنترل شدید و بی سابقه ای از سوی نیروهای حکومت جمهوری اسلامی بر آنها صورت می گیرد.
برخی از مسیحیان ایران بر این باورند که این افزایش فشارها  به عنوان مقدمه ای برای تعطیل کلیساهای رسمی در ایران می باشد تا عکس العمل مسیحیان ایران و جهان در صورت به اجرا در آمدن آن سنجیده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر