شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۱

كلیسای جنت آباد در تهران بدستور مقامات حكومتی رسمن تعطیل شد!


.در راستای مسیحیت ستیزی مقامات مذهبی جمهور اسلامی و در پی محدودیتهای اعمال شده بر کلیساها در ایران، كلیسای فارسی زبان "جنت آباد" در تهران بدستور اطلاعات سپاه تعطیل شد !
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز » ، تازه ترین خبرها از ایران حاكیست كه "کلیسای جنت آباد" در تهران به دستور اداره اطلاعات سپاه بسته شد .

"كلیسای جنت آباد" تهران در پی محدودیت ها و به جهت اعمال فشار بر مسیحیان بویژه نوكیشان مسیحی در ایران از سوی مقامات حكومتی و به دستور مستقیم اطلاعات سپاه درهای آن به روی هموطنان مسیحی ایران بسته شد .
بر همین اساس گفته می‌شود در روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ ( ۲۹می ۲۰۱۲) این دستور بطور رسمی به كشیش آن كلیسا آقای « روبرت گگ تپه» ابلاغ گردید.
- شرایط کلیسای جنت‌آباد
."كلیسای جنت آباد" واقع در غرب پایتخت بیش از ۱۰۰ نفر عضو دارد و كلیه برنامه‌های كلیسایی در آن به زبان فارسی برگزار می شد. جدای از سرویس‌های هفتگی كه در روزهای یكشنبه برنامه های عبادتی در این كلیسا برگزار می‌ شده ، جلسات مختلف دیگری نیز در طول هفته برای جوانان مسیحی، كانون شادی برای كودكان و برنامه های دروس الهیات برای نو ایمانان هم برگزار می گردید.
بنیان و تشكیل "كلیسای جنت آباد" در غرب تهران بر این اساس در نظر گرفته شده بود  تا آشوری های مركز در این محل گردهم آیند اما در دراز مدت و به دلیل حضور و استقبال پرشور فارسی زبانان از برنامه های كلیسایی در كنار دیگر هموطنان آشوری، "كلیسای جنت آباد" تغییر كاربری داده و به یك كلیسای فارسی زبان تبدیل شد .
روایتی نیز موجود است كه گفته می شود، این كلیسای ساختمانی پیش از آنكه در تهران راه اندازی شود در كرج بوده كه به جهت برگزاری مراسم و آئین های هموطنان آشوری ساكن كرج در نظر گرفته شده بود كه گویا بدلیل فشارهای نیروهای امنیتی تعطیل شد و به همین منظور مسئولان كلیسایی تصمیم گرفتند تا ساختمانی را در غرب تهران در منطقه جنت آباد برای هموطنان آشوری در نظر بگیرند.
بر اساس گزارشات رسیده به « محبت نیوز»، با این وجود از سوی اداره اطلاعات سپاه ، سه شنبه گذشته رسمن به شورای كلیسای جماعت ربانی دستور داده شد تا "كلیسای جنت آباد " تخلیه و کلیه ورودی‌های آن مُهر و موم شود و این یعنی درهای کلیسا در یکشنبه آتی به روی مومنان مسیحی و مسیحان ساكن غرب تهران بسته خواهد بود و برنامه ای عبادتی و پرستشی هموطنان مسیحی در آن برگزار نخواهد شد.
"كلیسای جنت آباد" یكی از شعبه های كلیسای جماعت ربانی مركز در تهران می باشد كه این كلیسا خود در طی هفته و ماههای اخیر شاهد فشارهایی از سوی ماموران امنیتی اطلاعات جمهوری اسلامی بوده است. ( لینك مرتبط- اینجا )
- اظهارات یک منبع آگاه از وضعیت کلیسای جماعت ربانی مركز
یك منبع آگاه که به دلایل مسائل امنیتی نخواست نامش فاش شود به « محبت نیوز» گفته است، « كه هم اكنون پرونده كلیسای جماعت ربانی مركز در تهران از وزارت اطلاعات گرفته شده و به " اطلاعات سپاه" منتقل شده است.» !
"اطلاعات سپاه" یكی از زیرمجموعه‌های این سازمان نظامی است که مستقل از "وزارت اطلاعات" عمل می‌کند و به گفته بسیاری از افرادی که گذرشان به این اداره افتاده عملکرد اعضای اطلاعات سپاه به مراتب شدیدتر و خشن‌تر از نیروهای وزارت اطلاعات بوده است. این فرد آگاه معتقد است بسته شدن "كلیسای جنت آباد" برای دومین بار كه پیش از این نیز در كرج تعطیل شده بود، آغازی بر تعطیلی دیگر كلیساها خواهد بود... اگر امروز جامعه بین المللی ، سازمانها مسیحی و ارگانهای مدافع حقوق بشر نسبت به این رویداد واكنشی و یا اعتراض های خود را اعلام نكنند قطعن دیگر كلیساهای سراسر كشور به همین سرنوشت دچار خواهند شد.
- روند برخورد سرویس های اطلاعاتی امنیتی با کلیساها ی انجیلی و نوکیشان مسیحی
حکومت مذهبی جمهوری اسلامی در راستای مسیحیت ستیزی خود تا كنون برنامه‌های بسیاری را برای اعمال فشار بر مسیحیان و نوكیشان مسیحی و توقف گسترش مسیحیت در ایران به اجرا گذاشته است. به عنوان نمونه :
-شناسایی و بازداشت نوكیشان مسیحی
-هجوم به كلیساهای خانگی و برهم زدن جلسات دعا و پرستش
-بازداشت افراد به جهت حمل و یا نگهداری بیش از یك جلد كتاب مقدس مسیحیان، در مواردی گزارش شد که پس از ضبط كتاب مقدس ها به تعداد زیاد این كتابها توسط ماموران امنیتی سوزانده شده است.
-ایجاد رعب و وحشت در میان نومسیحیان و تطمیع آنان به جهت همكاری با وزارت اطلاعات
-بازداشت های بلندمدت و شکنجه های روحی و جسمی و نگهداری بدون دلیل افراد در بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام
-حضور ماموران نامحسوس در داخل كلیساها جهت جمع آوری اطلاعات و شناسایی افراد
- زیر فشار قرار دادن مسئولان كلیساها برای جلوگیری از ورود فارسی زبانان به كلیساها
- بازداشت اعضا و كشیشان و تعطیلی برخی كلیساها در شهرستانها از جمله كرمانشاه و اهواز
- بركناری كشیش و تعطیل كردن سرویس فارسی كلیسای شهر آرا با هماهنگی نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی
-تعطیل كردن سرویس فارسی كلیساهای « پروتستان عمانوئیل» و «کلیسای انجیلی پطرس» در روزهای غیر یكشنبه
- درخواست لیست اسامی و اعضا كلیساها از سوی مقامات امنیتی
- ...
* آنچه جمهوری اسلامی با آن دست به گریبان است
جمهوری اسلامی که برای بسط و گسترش اسلام حکومتی سالیانه میلیاردها تومان از بودجه کشور را صرف اهداف خود می کند، امروز با پدیده ای روبروست با نام "گسترش مسیحیت در بین جوانان " که تنها را چاره برای مقابله با آن را به کار گیری نیروهای اطلاعاتی امنیتی می داند و تعطیلی کلیساها و دستگیری و افزایش فشار بر مسیحیان نیز در همین راستا صورت می گیرد. اما به نظر می رسد مسئولان جمهوری اسلامی هرگز به این نكته فكر نكردند كه هیچگاه نمی توان جلوی اندیشه و تفكر را آنهم با زور و شکنجه گرفت. بر طبق كلام هر ایماندار مسیحی خود به مثابه یك كلیساست و در خانه محرابی كه برای خود ساخته مرکزی برای دعا و نیایش و آرامش قلبی او خواهد بود. اگر در گذشته تعداد كلیساها اندک بوده که شاید تنها ۱۰۰ نفر در آن جمع می شدند، اما امروز با تعطیلی كلیسا و بسط و گسترش این افراد در هر نقطه از تهران دهها كلیسای خانگی تشكیل خواهد شد كه چه بسا این تغییر رویه تاثیری نیز بر دیگر همسایگان و دوستان و آشنایان آنها خواهد داشت.
این موضوع همچنین  این امکان و فرصت را برای مسیحیان نیز فراهم خواهد ساخت تا در هر نقطه از شهر یک « کلیسا » بنا گردد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر