سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۱

بازداشت یك هنرمند نوكیش مسیحی توسط ماموران امنیتی در مشهد


.این هنرمند مسیحی كه توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در یك كلیسای خانگی در مشهد بازداشت شد از آن زمان تاكنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت و محل نگهداری ایشان در دست نیست و این امر نگرانی ها را در مورد وضعیت وی افزایش داده است .
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، "وحید زردی" (V. ZARDAY) از نوكیشان مسیحی در مورخ ۶ خرداد ۱۳۹۱ ( ۲۶ می ۲۰۱۲) توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در شهر مشهد بازداشت شد.

"وحید زردی" بهمراه همسر و تعدادی دیگر از نومسیحیان كه در یك كلیسای خانگی به جهت عبادت و پرستش و تعلیم كتاب مقدس ( انجیل ) دور هم گرد آمده بودند با ورود ماموران امنیتی، كلیه افراد در محل بازداشت و به مكان نامعلومی انتقال یافتند و آن مكان نیز توسط ماموران لباس شخصی بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت .
"وحید زردی" فارغ التحصیل لیسانس موسیقی دانشگاه سوره در تهران و از هنرمندان مسیحی است كه تاكنون برای تولید آثارش در برخی از جشنواره های سراسری هنری كشور از جمله بخش تئاتر با برخی از هنرمندان بنام كشور همكاری داشته و برای ساخت موسیقی اثر جوایزی را نیز دریافت كرد. وی همچنین در برخی روزنامه های كشور نیز مطالبی در باب موسیقی و خداشناسی به نگارش می پرداخت.
بر پایه این گزارش، همسر وحید زردی پس از بازداشت به دلیل روزهای آخر بارداری و شرایط جسمی ضمن تهدید از سوی ماموران امنیتی ، با دادن تعهد و اینكه در هر زمان كه از ایشان خواسته شد به اداره و یا سازمانهای مربوطه در مشهد مراجعه كند بطور موقت آزاد شد، همچنین از وی خواسته شد تا نسبت به انتشار خبر و یا گفتگو با رسانه ها سكوت كند.
هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات و اسامی دیگر بازداشت شدگان احتمالی كلیسای خانگی در مشهد گزارشی منتشر نشده است .
پیش از این نیز روزنامه حكومتی جمهوری اسلامی در خبری، گسترش كلیساهای خانگی در شهر مذهبی مشهد را سازمان یافته و حاكی از برنامه ريزی‌های گسترده عوامل استكبار دانست و از كشف ۲۰۰ كليسای خانگی در اين شهر خبر داده بود !
"وحید زردی" متولد ۱۳۵۸ در نیشابور و ساكن تهران می باشد ، كه از زمان بازداشت ایشان تاكنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی در دست نیست و نامبرده هیچ تماسی نیز با خانواده  و دوستان خود نداشته و همین امر نگرانی ها را در مورد وضعیت وی افزایش داده است .
"وحید زردی" پیش از این نیز در سال ۱۳۸۶ به دلیل اعتقادات و باورهای مسیحی بهمراه تعدادی دیگر از همفكران خود توسط ماموران اطلاعات نیشابور بازداشت و در زیر شكنجه های روحی  به مدت ۴۸ ساعت مورد بازجویی قرار گرفت  كه تا مدتها اثار این شكنجه های روحی با وی بود .
همچنین گزارشات رسیده به «محبت نیوز» حاكی است، در پی بازداشت "وحید زردی" در كلیسای خانگی در مشهد، همزمان در شهر نیشابور دومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی، ماموران امنیتی یك كلیسای خانگی را كه مورد شناسایی قرارد داده بودند با هجوم ماموران امنیتی به آن مكان كلیه افراد را بازداشت و به اداره اطلاعات نیشابور منتقل نمودند. هنوز از تعداد و اسامی كامل افراد گزارشی منتشر نشده  اما منابع خبری از بازداشت و شناسایی دو تن از این افراد بنامهای "علیرضا" و "هادی" خبر می دهند كه از وضعیت این افراد نیز كماكان اطلاع دقیقی در دست نیست .
همچنین خبرهای رسیده حاكی است،  كه ۱۵ روز قبل از این حادثه "علیرضا" توسط اداره اطلاعات  نیشابور احضار و در خصوص مسیحیان منطقه و فعالیت آنان به شدت مورد بازجویی قرار گرفته بود.
شهر نیشابور از شهرهای مهم استان خراسان شناخته می‌شود. چندی پیش نیز روزنامه محلی خراسان جنوبی، به نقل از آیت... سبحانی از مراجع تقلید استان خراسان، وی ضمن هشدار نسبت به فعاليت مسيحيت در کشور، از افزايش فعاليت آنان خبر داد . اين مرجع تقليد شیعه بدون ذكر منبع، « از مسیحی شدن ۶۰۰ نفر در نیشابور توسط مبشرین مسیحی خبر داد؛ » وی نامی از نهاد و یا سازمانی كه این ارقام را ارائه داده ذكر نكرده است !
پیش از این نیز برخی آیت الله ها از جمله مصباح یزدی و وحیدخراسانی از مراجع طراز اول شیعیان ایران  توهین های تندی را به آئین مسیحیت و مسیحیان ایران نسبت داد. این افراد در مورد افزایش گرایش جوانان به مسیحیت بارها به مسئولان حكومتی و مقامات قضایی هشدار داده بودند و همین اظهارات سبب افزایش فشار و تهدید و دستگیری و شکنجه شماری از مسیحیان و نوکیشان مسیحی توسط نیروهای امنتیی و قوه قضائیه بخصوص در شهرهای مذهبی كشور شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر