چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۱

نگهداری غیر قانونی شهرام مختاری در قرنطینه زندان بیرجند

خبرگزاری هرانا – شهرام مختاری، شهروند بهایی اهل بیرجند با گذشت یک ماه از زمان بازداشت کماکان در قرنطینه زندان بیرجند نگهداری می‌شود. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام مختاری شهروند بهایی اهل بیرجند که در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه توسط ماموران امنیتی دستگیر شده بود، پس از یک ماه بازداشت موقت در اداره اطلاعات شهر مزبور به بند قرنطینه زندان بیرجند منتقل و در‌‌ همان مکان محبوس می‌باشد. 

قابل ذکر است بند قرنطینه بخشی از زندان است که زندانیان قبل از ورود به بند عمومی حداکثر ۴۸ ساعت نگهداری می‌شوند و دارای هیچ نوع امکانات بهداشتی، غذایی و خواب نیست. 

قابل توجه است مسئولین مربوطه تاکنون پاسخ روشنی در مورد اتهام شهرام مختاری به خانواده‌اش ارائه نکرده‌اند در ابتدا دلیل دستگیری را تبلیغ بهاییت و داشتن شاکی خصوصی عنوان کرده‌اند ولی بعد تبلیغ علیه نظام را اتهام اصلی نامبرده بیان نموده‌اند و بتازگی هم به همسر نامبرده اظهار داشته‌اند شاکی اصلی پرونده، اداره اطلاعات است. 

یاداوری می‌شود یک شهروند بهایی دیگر به نام محمد حسین نخعی (۸۵ ساله) هم طی ماه گذشته در بیرجند بازداشت شده است که نامبرده به یند عمومی انتقال یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر