جمعه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۱

آزادی موقت دوتن از نوكیشان مسیحی با قرار وثیقه سنگین ۸۰۰میلیون تومانی


.دو تن از نوكیشان مسیحی در تهران كه در یك روز و بطور جداگانه در منزلشان توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شده بودند پس از گذراندن یك هفته در سلول انفرادی و پایان دوره بازداشت با قرار وثیقه سنگین ۸۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شدند.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، دو تن از نوكیشان مسیحی بنامهای « لادن.ن و هومن.ح » روز یكشنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ( ۱۰ جون ۲۰۱۲ ) با سپردن وثیقه بطور موقت از زندان آزاد شدند.

طبق گزارش دریافتی، « لادن و هومن » كه پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده بودند پس از گذراندن ۵۸ روز بازداشت در زندان اوین، و با حضور در بازپرسی دادسرای غیر قانونی شهید مقدس و صدور قرار وثیقه (وثیقه ملکی) برای هر كدام از آنان به ارزش مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و جمعن ( ۸۰۰ میلیون تومان ) بطور موقت از زندان آزاد شدند .
وكلا و فعالان حقوق بشر دادسرای شهید مقدس را به این دلیل غیر قانونی می نامند كه این دادسرا در داخل زندان اوین مستقر بوده و به دلیل امنیتی بودن آن مكان وكلا نمی توانند در داخل دادسرا حضور پیدا كنند و عمومن متهمین بدون دسترسی به وكیل مورد بازپرسی قرار می گیرند .
.لادن ۲۶ ساله و هومن ۲۷ ساله پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی بیش از یك هفته را در سلول انفرادی بازداشتگاه زندان اوین گذراندند. و پس از آن نیز بارها توسط ماموران امنیتی و بازجویان زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفتند.
همچنین گفته می شود، « اتهام این دو هموطن مسیحی، "ارتداد"- تغییر دین –، اقدام علیه امنیت ملی ، توهین به مقدسات در فضای مجازی و حضور در كلیساهای خانگی و شركت در جشنی برای تعمید یكی از ایماندارن مسیحی ، عنوان شده است.»
لازم به یاد آوری است « لادن و هومن » صبح روز شنبه 26 فروردین ماه سال ۱۳۹۱ برابر با (۱۴ اپریل ۲۰۱۲) توسط تعدادی از مامورین امنیتی لباس شخصی در منزلشان بطور جداگانه بازداشت شدند . ماموران همچنین در پاسخ به مادر یكی از بازداشت شدگان كه گفته بود وی را به كجا می برید ؟! ماموران با طعنه گفته اند از « "مسیح" بخواهید تا وی را نجات دهد.»
ماموران لباس شخصی ضمن هجوم به محل سكونت این افراد، آنجا را نیز بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند و برخی از وسایل شخصی از جمله؛ لپ تاپ، دوربین عكاسی و کتاب های شخصی ایشان و نیز عکس‌هایی از مراسم غسل تعمید دوستانشان در خارج از كشور را ضبط و با خود بردند.
 پس از آن نیز از سوی دادسرای مستقر در زندان اوین احضاریه ایی نیز برای والدین این افراد ارسال شده تا ضمن مراجعه به این دادسرا نسبت به فعالیت های فرزندانشان سوالاتی را پاسخ دهند.
همچنین منابع آگاه به محبت نیوز گفته اند، پس از بازداشت لادن و هومن ماموران امنیتی در تلاش برای  بازداشت فرد دیگری به نام « مجید. ا » بوده اند که گویا ایشان توانسته پیش از بازداشت از دست ماموران بگریزد، این منبع آگاه از خروج ناخواسته ایشان از كشور خبر می دهند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر