یکشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۱

تشدید سرکوب و اقدام منظم علیه مسیحیان ایران


.اقدام و سركوب علیه مسیحیان در جمهوری اسلامی، بخصوص در دوران اخیر، نشانه ای از ضعف رهبری رژیم است. هر جا که هراس از دست رفتن مشروعیت در میان باشد، رژیم از خشونت و سرکوب و زرو استفاده می کند.
آژانس خبری مسحیان ایران
« محبت نیوز» - اعمال فشار بر جامعه مسیحیان ایران با دستور  علنی مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر بستن کلیسای فارسی زبان جنت آباد در تهران و بازداشت های خودسرانه بویژه نوكیشان مسیحی كه از دیگر ادیان به مسیحیت می گروند بار دیگر تشدید شده است.  همچنین گروه های مسیحی مدافع حقوق بشر ضمن محكوم كردن این حركت  حكومت مذهبی ایران را از این بابت به باد انتقاد گرفتند.

"جردن سکولو"، رئیس مرکز حقوق و عدالت آمریکا گفت: "اقدام اخیر ایران توهینی به آزادی انجام فرایض آئین مسیحیت است، که البته از سوی جمهوری اسلامی تعجب ی ندارد. ایران بارها نشان داده است که هیچ احترامی برای حقوق بشر و آزادی دینی قائل نیست. در واقع ایران یکی از بزرگترین خاطیان در این زمینه است."
"اشخاصی که در ایران به دین مسیحیت می گروند، به دلیل عقاید خود با خطرات بسیار زیاد، از جمله مجازات مرگ روبرو هستند."
"ریچارد لندز"، استاد تاریخ و از موسسان مرکز مطالعات هزاره در دانشگاه بوستون در ایمیلی گفته است "از یک سو، بستن کلیسا نشان دهنده احساس عدم اطمینان مسلمانانی است که این کار را انجام می دهند، و نشان می دهد که مسلمانان ( مقامات حكومتی) در قدرت تا چه حد از ایده های تازه می ترسند. این اقدام مسلمن منحصر به یک کلیسای خاص نیست و شامل هر نوع نارضایتی می شود، چه مسلمان و چه کافر. این نمونه کامل یک رفتار سیاسی ماقبل دوران مدرن است."
لندز که سخنرانی های متعددی در زمینه اعدام مسیحیان در خاورمیانه ارائه داده است می گوید "این امر موضوع رفتار متقابل را مطرح می کند. در حالیکه تمام مردان و زنان مسلمان در غرب خواهان رفتاری مبتنی بر حقوق بشر هستند، هیچ کدام از آنها در باره لزوم رفتاری مشابه با مسیحیان در دنیای اسلام سخنی نمی گویند."
نسرین امیرصدقی، یکی از روشنفکران برجسته آلمانی-ایرانی که مطالب متعددی در زمینه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی نوشته است گفت "تشدید سرکوب دولتی و اقدام منظم علیه مسیحیان در جمهوری اسلامی، بخصوص در دوران اخیر، نشانه ای از ضعف رهبری رژیم است. هر جا که هراس از دست رفتن مشروعیت در میان باشد، رژیم از خشونت و سرکوب و زرو استفاده می کند."
وی یادآوری می کند که مجلس ایران با رای 196 به 7 در سال 2008 مجازات مرگ برای افراد مرتد را، که از اسلام به مسیحیت گرویده اند، تصویب کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که غرب برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران چه کار می تواند انجام دهد گفت "غرب در چند زمینه می تواند فعالیت کند."
وی گفت: "ما باید گزارشات مربوط به افراد بازداشت شده و زندانی شده و اعدام شده را منتشر کنیم. ما به عنوان افرادی آزاد باید از هرذره اطلاعاتی برای نشان دادن وضعیت سرکوب شدگان استفاده کنیم."
وی گفت: "این مهم است که اخبار این جنایات منتشر شود و در کانون توجه رسانه ها قرار گیرد تا ایران بداند که دنیا در حال نظاره است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر