جمعه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۱

مسیحیان در صورت عدم خروج از كشور همانند خارجیان با آنان برخورد خواهد شد

.
اسلامگرایان به مسیحیان سودان فرصتی دادند تا شمال این کشور مسلمان نشین را ترک کنند و یا در صورت ماندن با آنها مانند خارجی ها رفتار خواهد شد.
در نتیجه تفکیک سودان در ژانویه سال 2011 هزاران مسیحی سودانی که حق شهروندی خود را از دست دادند، اکنون به خروج از این کشور مجبور می شوند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، به نقل از سرویس خبری ورثی،  به مسیحیان سودان فرصت چند روزه داده شد  تا شمال این کشور مسلمان نشین را ترک کنند و یا در صورت ماندن با آنها مانند خارجی ها رفتار خواهد شد. این در حالی است که دولت اسلامی سودان آشکارا با غیر اعراب و غیر مسلمانان دشمنی می ورزد.

مسیحیانی که پس از ضرب العجل تعیین شده در سودان بمانند، ممکن است که با افزایش جفا و یا تابعیت اجباری روبرو شوند. در هردو مورد هزاران پناهنده در کشور تازه استقلال یافته سودان جنوبی سبب بروز بحرانی انسانی خواهند شد.
این اتمام حجت دولت سودان در حالی ارائه شده است که دولت تازه تأسیس سودان جنوبی با کمبود غذا روبروست چرا که محصولاتش به دلیل خشکسالی ازمیان رفته است. برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد تخمین می زند که امسال حدود پنج میلیون نفر در سودان جنوبی از سوء تغذیه رنج خواهند برد.
به علاوه، منابع غذایی سودان جنوبی همین الان هم با رسیدن پناهندگان از کوردوفان جنوبی و بلو نیل کاهش یافته است. پناهندگان دو منطقه یاد شده از نسل کشی دیکتاتور مسلمان سودان فرار کرده اند که با کشتن مردم در پی برپایی دولتی مسلمان و یک دست عرب است.
دکتر پاتریک سوخدئو، مدیر بین المللی سازمان امداد رسانی برناباس گفت: "با وجود پایان جنگ داخلی طولانی مدت و استقلال سودان جنوبی، مسیحیان در هر دو کشور سودان و سودان جنوبی همچنان شدیدن در رنج هستند. با فرار صدها هزار نفر از نسل کشی عمر البشیر برای اسلامی و عربی کردن کامل سودان، کشور سودان جنوبی تحت فشار قرار گرفته است. برادران و خواهران ما که محبور به ترک خانه و کاشانه شان می شود و باید زندگی شان را در جایی دیگر از نو بنا کنند، به کمک و دعای ما احتیاج دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر