جمعه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۱

بایکوت خبری دراویش گنابادی‎


بایکوت خبری دراویش گنابادی‎
 حضرت زینب (س) خطاب به یزید بن معاویه خلیفه وقت حکومت اسلامی:
یا یَزید!! کِد کَیدَک وَاسعِ سَعیَک، ناصِب جَهدَک، فَوَاللهِ لا تَمحَو ذِکرَنا وَ لا تَمیتُ وَحیَنا...
ای یزید!! هر نیرنگى خواهى بزن، و هر اقدامى كه توانى بكن، و از هر كوششى دریغ منما، كه سوگند به خدا نه مى‌توانى نام ما را محو كنى، و نه مى‌توانى وحى ما را خاموش كنى ...
(بحار الانوار، جلد ۴۵، صفحه ۱۳۵ و اللهوف، صفحه ۷۷)

در ادامه بایکوت خبری دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی،سایتها و وبلاگ های متعددی منتسب به دراویش گنابادی بار دیگر یه زیر تیغ تیز فیلتر رفتند.

سیاست مراکز تصمیم گیری در امر سانسور و فیلترینگ سایت ها و وبلاگ های دراویش، مجریان این امور را به کاری عبث وادار نموده است که بیشتر برای خالی نبودن عریضه می باشد !! زیرا تصور بستن چشم و گوش مردم، خواب آشفته ای است که تعبیر آن را گذشت زمان بارها نشان داده است، اما متأسفانه عبرتی از آن گرفته نمی شود.
وقتی قانون و نظارت قانونی بر مراکز دولتی و خصوصاً امنیتی حاکم نباشد و بعضی از مجریان امور در اتخاذ روشها و موضع گیری ها دست خود را باز ببینند و اجتهاد شخصی افراد میزان و ملاک قرار بگیرد و هر حزب!! و انجمنی!! به راحتی بتواند در آن نفوذ کند، شرایط بهتر از این نخواهد بود .
عده ای برای نگهداری یک میز و صندلی و یک عنوان دهان پرکن هراس انگیز!! و داشتن مال و منال!! و جاه و قدرت هر ظلمی را به مردم، نظام ، فرهنگ ،تاریخ، دین و آیین مردم روا می دارند .
پیش فرض وتقسیم جامعه به دوست و دشمن ، بسیار عجیب و حیرت آور است :
در این حالت هیچ تعریف ثابتی از دوست و دشمن وجود ندارد، زیرا مد روز و در بورس بودن است که تعیین کننده دوست و دشمن می باشد. مثلاً یک روز مرجع بزرگواری همچون حضرت آیت الله العظمی صانعی دوست هستند و روز دیگر غیر خودی و کار به آنجا میرسد که حتی به ایشان توهین و بی ادبی هم می شود.
متأسفانه در این تقسیم بندی تنها کسانی از معرض این سانسورها مصون هستند که گوش به فرمان مراکز دولتی زورگو بوده و مقلّد کامل سیاست مداران در قدرت باشند، آن هم بدون هیچ گونه اظهار نظر و اظهار وجودی !!
و مسلماً وقتی با مراجع تقلید رفتاری تحکمی میکنند، تکلیف معلوم است، هر کسی که نظر مخالفی ابراز کند، دشمن اسلام، دشمن تشیع، دشمن نظام ، دشمن انقلاب و متهم به بر اندازی خواهد بود. روزی نیست که بر چسبی اختراع نکنند، بر انداز نرم، برانداز زبر، برانداز مخملی، برانداز حریر، چلوار و اطلسی و ... کلمه دشمن از زبانشان نمی افتد و گویا خود را با زمین و زمان در جنگ می بینند، اساس سیاست را بر حذف و برخورد فیزیکی گذاشته و با قوانین خود ساخته و برداشتهای عجیب و غریب از قانون اساسی و تفسیر عجیبتر از متون دینی، هر کاری را انجام می دهند و به احدی نیز پاسخگو نمی باشند.
از آن رو که تنها و تنها به خود حق می دهند و با افزودن پسوند اسلامی به افعال و افکار خویش خط قرمزهایی ترسیم می کنند که گذشتن از آن به معنی نابودی و ارتکاب بزرگترین جرایم است .کمتر کسی هم جرأت دارد که بگوید این اعمال، زدن چوب حراج به مقدسات و خیانت به ارزشهای اعتقادی و بدعت در دین و زیر پا گذاشتن آزادی و عدالت و حقوق انسانها آن هم به نام دفاع از اسلام و دیانت است .
وقتی فردی یا جمعی عین اسلام و تشیع باشند و همه اعمال و رفتارشان عین شریعت محسوب شود، آنگاه هر برخوردی با غیر خودیها عملی اسلامی و مبارزه علیه مشرکان، منافقان خواهد بود. تشخيص تخلّف در فضاي مجازي بر اساس قوانين جاری ايران بر عهده كارگروهي متشكل از چهار وزارت خانه اطلاعات ، ارتباطات و فناوري اطلاعات،‌ ارشاد و دادگستري ميباشد و بايستی تخلفات انجام شده به مديران محترم وبلاگها و سایت های دراویش ابلاغ شود و در صورت موجه نبودن دفاعيات ابرازي و ادامه تخلفات اعلامي، نسبت به مسدود سازي پايگاه اينترنتي اقدام شود.این در حالی است که هیچ یک از مراحل قانونی طی نشده است. با اين اقدامات گویا دیگر در ايران آزادي عقيده و بيان و حقوق اوليه انساني معني و مفهومي ندارد.
در پایان ضمن ابراز همبستگی با همه عزیزان ایمانی که حَسَب علاقه شخصی و غیرت فقری، اقدام به تأسیس سایت و یا وبلاگ نموده اند، اعلام می کنیم: فیلترینگ این سایتها و وبلاگها قانوني نبوده و مخالف تمامي موازين انساني و سوءاستفاده از قدرت است.

منبع:سایت مجذوبان نور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر