جمعه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۱

کشیش رسمی کلیسای اصفهان به قید وثیقه آزاد شد


خبرگزاری هرانا - در پی بازداشت سازمان یافته جمعی از نوکیشان مسیحی در اصفهان، کشیش کلیسای پولس که از نخستین افرادی بود که در پی مراجعه ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده بود سرانجام پس از موافقت مسئولان قضایی با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد.

به گزارش محبت نیوز، کشیش «حکمت سلیمی» از نخستین کسانی که در جریان بازداشت گسترده نوکیشان مسیحی در اصفهان بازداشت شده بود، در روز جمعه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. طبق گزارش دریافتی «کشیش حکمت سلیمی» که پس از بازداشت برای بازجویی به زندان دستگرد اصفهان بند زندانیان امنیتی عقیدتی «الف- طا» منتقل شده بود پس از گذراندن ۷۳ روز با قرار وثیقه – سند- به ارزش ۵۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.


مقامات و مسئولان قضایی که پیش از این به خانواده ایشان اعلام کرده بودند که وی می‌تواند با سپردن وثیقه آزاد شود اما هر بار از پذیرش وثیقه ایشان سر باز می‌زدند که در ‌‌نهایت بعد از موافقت مسئولان و تامین و سپردن وثیقه از سوی یکی از بستگان ایشان نزد مراجع قضایی نامه آزادی موقت ایشان صادر و پس از تحویل آن به مسئولین زندان دستگرد اصفهان وی از زندان آزاد شد.

لازم به توضیح است برخی رسانه‌ها اینترنتی در پی آزادی تعدادی از نوکیشان مسیحی در اصفهان با شتابزدگی آزادی کشیش حکمت سلیمی را پیش از این اعلام کرده بودند که این مطلب از سوی نزدیکان خانواده آقای سلیمی تکذیب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر