سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۱

تشریح سركوب مسیحیان ایران توسط عضو سابق سپاه پاسداران


یک عضو سابق سپاه پاسداران ضمن تشریح سرکوب مسیحیان ایران توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی فاش ساخت که آیت الله های ایران از تعداد زیاد مسلمانانی که به مسیحیت ایمان می‌آورند عاجز شده اند.
"موج تازه ای از حملات علیه مسیحیان از سوی دولت ایران"
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، سرویس خبری سی بی ان،  به نقل از خبرگزاری «دیلی کالر» گزارش داد، که رژیم اسلامی ایران به سرویس های اطلاعاتی دستور داده  تا با نفوذ به داخل کلیساها و اجتماعات مسیحی در شهرهای بزرگ ایران، ضمن شناسایی رهبران كلیساهای خانگی و کشیشان و دیگر مسیحیان را  بازداشت و با تهدید و شکنجه در زندان ها آنان را  تحت فشار قرار دهند.

"رضا خلیلی" از اعضای سابق سپاه پاسداران که مدعی است هنوز اطلاعات داخل سپاه را از طریق یاران خود در آن نهاد دریافت می كند در یک گفت و گوی تلویزیونی كه صدای ایشان نیز تغییر داده شد تا هویت وی شناخته نشود به تشریح  چگونگی این سرکوب‌ها پرداخت و فاش ساخت که « آیت الله های ایران از تعداد زیاد مسلمانانی که مسیحی می شوند عاجز شده اند.»
خلیلی نویسنده کتاب "زمانی برای خیانت" است. او در مصاحبه با سی بی ان در حالیکه صورت خود را پوشانده بود درباره برخی مسائل که شاید تا امروز به این شفافی از زبان یک عضو دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی شنیده نشده بود به صحبت پرداخت که در ادامه بخش‌هایی از آن به صورت گزیده منتشر شده است.
*آقای خلیلی، درباره این آخرین سرکوب مسیحیان چه دارید که بگویید؟ شدت این سرکوب چقدر است؟
رضاخلیلی: دولت به سازمان‌های اطلاعاتی، به خصوص به اطلاعات سپاه دستور داده است تا فعالیت های ایرانیان مبنی بر تغییر مذهب به مسیحیت را تحت نظر بگیرند، متوقف شان کنند، دستگیرشان کنند، بترسانندشان و در نهایت شکنجه شان کنند. بر طبق گفته های یک منبع در سپاه پاسداران، آنها ده ها هزار پرونده از تغییر مذهب ایرانیان به مسیحیت دارند. این موضوع نگرانی بزرگی برای دولت است. نمی دانند که چطور باید این موضوع را مدیریت کنند. طبق اظهارات این منبع، فقط در شهر شیراز، با بیش از یک میلیون جمعیت، سی هزار پرونده از ایرانیانی دارند که مسیحی شدنشان را تأیید کرده اند. اما این منبع می گوید ده ها هزار مورد دیگر توسط دستگاه های اطلاعاتی شناسایی نشده اند. 
*تفاوت این تلاش اخیر دولت چه تفاوتی با حملاتی دارد که مسیحیان سال ها از سوی دولت با آن روبرو بودند؟
رضا خلیلی: بگذارید یک چیز را روشن کنم. بسیاری از مردم قبل از انقلاب اسلامی، اگرچه هوادار قوانین اسلامی نبودند و آنها را انجام نمی دادند، اما به اسلام احترام می گذاشتند. اما امروزه دیده می شود که این احترام دیگر وجود ندارد و آنها مخالف دین و چیزهایی هستند که دین تعیین می کند. آنها در این باره بسیار صریح هستند و به حرکت گرویدن به مسیحیت می پیوندند.
*آیا می توانید با مثالی به ما بگویید که در ایران چه بر سر مسیحیان می آید؟
رضا خلیلی: خوب، بر اساس این منبع، که خود در درون دستگاه اطلاعاتی و شاهد انجام برخی از شکنجه ها بوده است، آنها به خانه هایی { كلیسای خانگی} که تعلیمات { مسیحی} در آنها صورت می گیرد هجوم می برند. آنها را بازداشت می کنند، می برند و گاهی همسرانشان را در برابر چشمانشان کتک می زنند تا تخریب شان کنند. مجبورشان می کنند که در تلویزیون حاضر شوند و اعترافات غلط ارائه بدهند.
رضا خلیلی که البته نام او از نام‌های مستعار ماموران وزارت اطلاعات و سرویس‌های امنیتی است می گوید که یکی از آقایان دستگیر شده که در تاریکی نگهداری می شد پس از سه ماه و بطور ناگهانی به حیاط آورده شد و او در جا بینایی خود را از دست داد. بنابراین چیزی که بر سر نوکیشان مسیحی می آید غیر قابل تصور است. علی خامنه ای به سپاه پاسداران دستور داد تا ده هزار کتاب مقدس ضبط شده را بسوزانند. او می گفت که این کتاب مقدس نیست و سوزاندن آن برای متوقف کردن تغییر دین مردم، قانونی است.
- نگرانی سران جمهوری اسلامی
آنچه كه از این گفتگوی عضو سابق سپاه پاسداران می توان استنباط كرد، نگرانی مقامات حكومتی و امنیتی  از گسترش روز افزون مسیحیت در بین ایرانیان است، این مطلب در ماههای گذشته  آنچنان بالا گرفته بود که برخی از آیت الله ها و مراجع صاحب نام جمهوری اسلامی نیز  از این وضع شکایت کرده  و به هم لباسان خود هشدار دادند که آمار گرایش جوانان به مسیحیت حتی در شهر مذهبی قم ( پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ) نیز نگران کننده است.
همچنین نگرانی از ترویج و گسترش مسیحیت و رشد كلیساهای خانگی در افکار و اظهارات سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز آنچنان تاثیر گذاشت  که ایشان در روز ۲۷ مهر ۱۳۸۹ در اولین روز سفر نه روزه اش به شهر قم  مجبور شد تا در بین اظهارات خود دست به اعترافات ناخواسته بزند و از تصمیم نظام مبنی بر برخورد با عرفان‌های بدلی، عرفان‌های کاذب و مسیحیت خانگی یاد كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر