جمعه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۱

فرزند ریاض سبحانی: پدر۶۶ ساله ام را با زنجیر به دست و پا به بیمارستان منتقل کردند!


نعیم سبحانی با اشاره به فشارهای که از سوی دولت به بهایی ها وارد می شود به کمپین گفت:« همین الان که هنوز حکمی به پدرم ندادند تمام حساب های بانکی پدرم بسته شده است.آخر مسائل مالی و شخصی چه ربطی به زندانی شدن دارد. اصلا این کار قابل درک نیست.»
ریاض سبحانی، شهروند بهایی که به اتهام کمک مالی به دانشگاه بهایی ها در زندان به سر می برد از یکشنبه ۲۴ اردبیهشت ۱۳۹۱ در بیمارستان به سر می برد. فرزند این بهایی ۶۶ ساله با نگرانی از وضعیت جسمی پدرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« دست چپ پدرم بی حس شده، شنواییش ضعیف شده و سرفه های شدیدی دارد. اینها بیماریی های جدیدی هستند که
در طی یکسال زندان به سراغش آمده است. از قبل هم مشکلات قلبی، بینایی و معده داشت که به دلیل وضعیت بسیار بد بهداشتی زندان و تغذیه حالش خیلی بدتر شده است. ما دو مرتبه از مسولان تقاضا کردیم تا پدر را به بیمارستان بفرستند اما قبول نکردند تا اینکه یکشنبه هفته گذشته به نظرم آنقدر حال پدر بد می شود که دیگر مجبور می شوند او را به بیمارستان منتقل کنند. ماموران زنگ زده بودند و به مادرم خبر داده بودند که او را به بیمارستان منتقل کرده اند و آنها هم فورا به بیمارستان رفتند. »
نعیم سبحانی، فرزند این بهایی زندانی و بیمار که از خردادماه ۱۳۹۰ زندانی است به کمیپن بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« پیرمرد مریض ۶۶ ساله را با زنجیر بر دست و پا به بیمارستان منتقل کرده اند. سه مامور در بیمارستان مرتب او را کنترل می کنند و خانواده چند باری با خواهش و التماس از ماموران توانسته اند پدر را کوتاه ملاقات کنند. هنوز آزمایش های پدر تمام نشده و هنوز نمی دانیم که بیماری های جدید او ناشی از چیست. با این حال تنها خوشحالی ما این است که ماموران او را به بیمارستانی که ما در دفعات پیشین درخواست کرده بودیم منتقل کردند و لااقل می دانیم که به او در بیمارستان بهتر رسیدگی می شود.»
نعیم سبحانی در پاسخ به اینکه آیا بی حس شدن دست و ناشنوایی پدرش ناشی از شکنجه های دوران بازداشت بوده است، گفت:«من نمی توانم در این خصوص با اطمینان حرفی بزنم چون پدر هیچ وقت نتوانسته راحت در این مدت صحبت کند، ملاقات هایش پشت شیشه و با حضور سربازان بوده است و اکنون هم که در بیمارستان سه سرباز مرتب او را کنترل می کنند و پدر نمی تواند راحت حرف بزند و حقایق را بگوید. اما از تنها چیزی که مطمئن هستم این است که فضای روحی زندان و وضعیت بهداشتی، تغذیه و پزشکی زندان رجایی شهر کرج آنقدر بد است که خودش نوعی شکنجه است. من می دانم که زندانیان زندان رجایی شهر کرج فقط در طول شبانه روز دو ساعت می توانند از فضای آزاد استفاده کنند.»
مطالب مرتبط:
فرزند ریاض سبحانی، بهایی بازداشت شده: پدرم را به اتهام کمک مالی به دانشگاه بهایی ها بازداشت کردند، می ترسم حرف بزنم بقیه خانواده را هم بازداشت کنندفرزندان بهاییان بازداشت شده: چاره ای جز تلاش برای تغییر رای نداریم هر چند دستگاه قضایی ایران هر کاری دلش بخواهد می کند
نعیم سبحانی با اظهار نگرانی از وضعیت پدرش گفت:« ما نمی دانیم پیرمرد ۶۶ ساله با این هم مشکلات پزشکی و شرایط بد زندان چگونه می تواند دوام بیاورد. روز به روز مشکلاتی بر مشکلات جسمی قبلیش اضافه می شود. تنها امیدمان این است که مسولان قضایی ایران با توجه به وضعیت پدر او را آزاد کنند.»
ریاض سبحانی، یکی از فعالان اصلی محفل بهایی ها در تهران بود که به همراه چند عضو دیگر محفل به مشکلات جامعه بهایی ها تهران رسیدگی می کرده است. اما این محفل در سال ۸۸ همزمان با بازداشت هفت عضو فعال جامعه بهایی ها که اکنون هر کدام با حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین هستند تعطیل شد. ریاض سبحانی در تیرماه ۱۳۹۰ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و در دادگاه شعبه ۲۸ انقلاب به ریاست قاضی مقیسه در تاریخ ۹ مهرماه ۱۳۹۰ به اتهام کمک مالی به دانشگاه ها بهایی ها در ایران به چهار سال حبس محکوم شد. این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد. اولین وکیل او عبدالفتاح سلطانی بود که اکنون در زندان اوین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر