پنجشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۹۱

متهم به قتل مصطفی جنگی زهی بازداشت شدند


خبرگزاری هرانا - دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفته است که به دنبال ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، از روحانیان سنی منطقه در دی ماه گذشته، ۱۱ نفر مظنون بازداشت شده اند که ۶ نفر از آنها به دست داشتن در این ترور اقرار کرده‌اند.
محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت به ایرنا گفته است که ۵ نفر از ۱۱ مظنون به قتل آقای جنگی زهی که بی‌گناهی آنها به اثبات رسیده است، هم‌اکنون آزاد شده‌اند، ولی ۶ متهم دیگر در بازداشت هستند.
گفتتی است، امام جمعه راسک به همراه مولوی عبدالله، امام جمعه پارود در شهرستان سرباز به دست داشتن در ترور مولوی جنگی زهی متهم و هم اکنون در بازداشت بسر می برند.

هفته گذشته گزارش شد که به دنبال تجمع معترضان به بازداشت فرزند امام جمعه این شهر در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، نیروهای پلیس به سمت تجمع‌کنندگان تیراندازی کرده‌اند که مرگ دست کم یک نفر را به دنبال داشت.
سنی‌آنلاین گزارش داد که مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه راسک، در بازگشت از سفری که برای پیگیری دستگیری پدر خود به زاهدان داشت، در ورودی شهر و در محل ایست-بازرسی نیروی انتظامی بازداشت شده است.
مصطفی جنگی زهی روز ۳۰ دی سال گذشته در مسیر راسک به حاجی‌آباد مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته شد. او فرمانده یکی از پایگاه‌های بسیج عشایری منطقه و از نزدیکان سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر