سه‌شنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۱

ادعای آخوند حكومتی: تبلیغات مسیحیان در جهان اسلام با آزادی روبروست!


.یك آخوند و مدرس تاریخ اسلام به تحلیل نتایج خود از فعالیت شبكه های مسیحی فارسی زبان كه در ماهواره و اینترنت به ترویج مسیحیت می پردازند ، پرداخت .
آژانس خبری مسیحیان فارسی زبان « محبت نیوز» - آخوند «مسعود دوست آذر» مدرس تاریخ اسلام در حوزه های علمیه تبریز به تحلیل نتایج فعالیت شبکه های ترویج مسیحیت که به زبان فارسی از طریق ماهواه و اینترنت صورت می گیرد، پرداخت.
وی مدعی شده است که شبکه های ماهواره ای ضد اسلامی با نام مسیح، آزادانه مقدسات مسلمین را مورد خدشه قرار می دهند و اکثریت فعالیت این شبکه‌ها بر اساس توهین و تخریب دیگر ادیان صورت می گیرد.»

وی با طرح این ادعای عجیب که تبلیغات مسیحیان در جهان اسلام با آزادی روبروست ، بدون ذكر نامی از بزرگان و یا خلفای اسلامی، گفت: « بزرگان و خلفای اسلامی چون از قدرت فقهی و استدلالی اسلام مطمئن بودند و بر اساس اعتقادات خود آزادی عقیدهرا محترم می شمردند نسبت به تبلیغات مسیحیان آزادی فراوانی قائل بودند (!) و کشیشان مسیحی به خود اجازه توهین و هتاکی را نمی دانند و اغلب فعالیت تبلیغی مسیحیان نیز موجب گرایش مسلمانان به مسیحیت نمی شد.»
ایشان سپس در انتها از حوزه های علمیه خواست تا نسبت به این موضوع  و شبكه ها تحرک بیشتری از خود نشان دهند.
در مقابل ادعاهای واهی که توسط این آخوند شیعه مطرح شده چند پرسش مهم وجود دارد. نخست آنکه  باید پرسید، بر طبق ادعای ایشان در  كجای جهان اسلام و یا كدام كشورهای اسلامی مسیحیان حق تبلیغ آزادانه ایمان و اعتقادات دینی اشان را داشته و یا دارند؟ بعنوان نمونه در حكومت‌های اسلامی همچون "جمهوری اسلامی ایران" كه نظام مذهبی مشروعیت خود را از دین می‌گیرد مسیحیان نه حق ساختن كلیسا دارند و نه اینكه حتی  شخص ی بتواند در جمع  یا گروهی آزادانه از ایمان مسیحی خود صحبت كند چه رسد به آنكه بخواهد اعتقادات دینی خود را تبلیغ هم نماید. گواه این موضوع نیزخبرهای منتشره  از بازداشت گسترده مسیحیان یا نوكیشان مسیحی در كلیساهای خانگی  است كه فقط به صرف ایمان و اعتقادات و باورهای دینی خود هم اكنون در زندان و یا بازداشتگاهها بلاتكلیف بسر می برند . علاوه بر کلیساهای خانگی، برخی كلیساهای ساختمانی و رسمی نیز تحت كنترل و فشار قرار دارند و حتی برخی جلسات  پرستشی و عبادتی در كلیساها به دستور مقامات امنیتی اطلاعات تعطیلشده است.
 از سوی دیگر این مدرس تاریخ اسلام  نگفته است كه در مورد كدام زمان و  دوره تاریخی صحبت می‌كنند كه به گفته ایشان نسبت به تبلیغات مسیحیان آزادی فراوانی قائل بودند . اگر براستی اینگونه است چرا حاكمان  و بزرگان حكومت اسلامی ایران از همین افراد كه وی به نیکی از آنان یاد می کند سر مشق نمی گیرند و بر همان اصول كشور داری نمی‌کنند؟ اشاره و منظور این مدرس دانشگاه  به كدام یک از بزرگان و خلفای اسلام است که تبلیغ مسیحیان را محترم می‌شمردند؟ و اینکه اگر چنین خلفا و علمایی در اسلام وجود دارند چرا دولتمردان فعلی و رهبران مذهبی مسلمان در ایران و دیگر كشورهای اسلامی از بزرگان اسلام رسم حكومت داری را نمی آموزند؟ اگر اینان تا این حد به استدلالات اسلام اعتقاد دارند و به قولی آزادی عقیده را محترم می‌شمارند پس چرا نسبت به تبلیغات مسیحیان و دیگر اقلیت های دینی در كشور آزادی قائل نیستند و چرا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی  با هرگونه دگر اندیشی مخالفت می كردند و توسط ماشین ترور  خود بسیاری از رهبران و كشیشان مسیحی را ناجوانمردانه به قتل رساندند و هم اكنون نیز  زندان‌ها پر است از زندانیان عقیدتی و نوکیشان مسیحی ! ؟
- تبلیغ مسیحیت فراگیر شده است
در همین حال آخوند محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در جمهوری اسلامی نیز در نخستین کارگاه تخصصی نماز با عنوان نیایش که در حضور 400 نفر از اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه استان خراسان رضوی با اعتراف به اینکه تبلیغ آئین مسیحیت در میان مردم فراگیر شده است ، گفت: « امروز مسیحیت به شدت تبلیغ می کند. وی همچنین افزود: «باید مسؤولان خود را مراقبت کنند و اصول کارهای خود را برای تبلیغ دین قرار دهند.»
طرح این ادعاها در مورد آزادی تبلیغ ادیان غیر اسلامی در سرزمین های اسلامی به ویژه کشورهایی نظیر ایران به شدت با موضع گیری و رفتار حاکمیت در تضاد است و این تناقض‌گوییها به خوبی از اظهارات مقامات مسئول و روحانیون وابسته به نظام مشهود است. چرا که آنها از یک سو تمایل دارند تا اسلام را به عنوان دینی آزاد معرفی کنند و از سوی دیگر به شدت از گسترش "مسیحیت" بیم دارند و با آن مقابله می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر