پنجشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۱

بازداشت شش شهروند بهایی در قائم شهر و تنکابن


بازداشت شش شهروند بهایی در قائم شهر و تنکابن

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی شهرستان قائم شهر در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۹۱ به منزل فرانک حیرانی (درخشانیان) شهروند بهایی ساکن شهر مزبور مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل محل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و نوارهای مذهبی، نامبرده را نیز بازداشت کردند این اقدام در حالی صورت گرفت که فرانک حیرانی یک روز پیش از آن در روز چهار شنبه ۲۳ فروردین ماه به اداره اطلاعات احضار که پس از ساعت‌ها بازجویی آزاد شده در حالیکه قرار بوده روز بعد (پنجشنبه ۲۴ فروردین) بار دیگر خود را به اداره اطلاعات ساری معرفی کند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده ابتدا به زندان شهید کچویی ساری منتقل می‌شود ولی صبح روز شنبه ۲۶ فروردین ماه از زندان ساری به زندان قائم شهر منتقل می‌شود.


از طرف دیگر در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۱ ماموران امنیتی به منزل یک شهروند بهایی شهرستان تنکابن به نام مهنام درخشان مراجعه کرده که پس از بازرسی منزل و ضبط بعضی وسایل شخصی و مذهبی، نامبرده را نیز بازداشت و به محل نامعلومی منتقل می‌کنند.
همچنین روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماموران اداره اطلاعات قائم شهر به همراه ماموران اداره اماکن و اداره کار قائم شهر که حدود سی نفر بوده‌اند به محل کسب (کارگاه تولید آلبوم) یک شهروند بهایی به نام انیس مطیعی واقع در زیکلای قائم شهر مراجعه کرده که چون نامبرده دارای جواز کسب بوده نتوانستند بهانه‌ای برای پلمپ آن پیدا کنند لذا فقط به بازرسی محل اکتفا کردند و انیس مطیعی را نیز تحت عنوان شکایت شاکی خصوصی بازداشت کردند.
ماموران سپس به منزل پدری آقای مطیعی که جنب کارگاه بوده و ضمن تفتیش منزل و ضبط کتب و عکسهای مذهبی،» سروش مطیعی «(برادر) را نیز دستگیر نمودند قابل ذکر است ماموران امیر مطیعی (برادر دیگر) را که خواستار رویت حکم بازرسی بوده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در همین روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماموران امنیتی قائم شهر به منزل ساحل میری مراجعه کرده که پس از تفتیش و ضبط کامپیو‌تر و کتب مذهبی نامبرده را نیز به همراه همسرش راحله میری بازداشت نمودند و به نقطه نامعلومی انتقال دادند این درحالیست که راحله میری باردار می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر