پنجشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۱

خبر اجرای حکم اعدام یوسف ندرخانی


yousef_fake
در پیامی که همراه این عکس به زبان انگلیسی در یک شبکه اجتماعی اینترنت  وجود دارد خبر اعدام یوسف ندرخانی آمده است، همراه با اعتراض به جامعه جهانی و کلیساهای دنیا برای سکوت در برابر این جنایت!
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، اکنون نزدیک دو هفته است که یک پیام مشکوک در اینترنت دست به دست می گرددکه خبر از اجرای حکم یوسف ندرخانی می دهد. این خبر از اعدام ندرخانی در یک فاصله زمانی نزدیک (امروز) حکایت دارد. ولی عکسی که همراه این خبر منتشر شده  و شخصی را با چشمان بسته در روی جرثقیل پای طناب دار نشان می دهد، از فروردین سال گذشته بر روی اینترنت وجود داشته است.

در پیامی که به زبان انگلیسی در کنار این عکس دیده می شود علاوه بر اعلام اجرای حکم یوسف ندرخانی ، به جامعه جهانی و کلیساهای دنیا برای سکوت در برابر این جنایت اعتراض شده است! نویسنده این پیام ادعا کرده  که ندرخانی رهبر یک گروه بزرگ از مسیحیان در شمال ایران است.
در اسفند ماه گذشنه  برای آخرین بار شایعه قطعی شدن و ابلاغ حکم اعدام ندرخانی به اجرای احکام توسط "مرکز آمریکائی برای عدالت جهانی" منتشر شده بود. یکی از نزدیکان این زندانی عقیدتی ضمن تائید این خبر گفت که از جزئیات آن اطلاع ندارد! تحقیقات بیشتر و عدم تائید وکیل ندرخانی مشخص کرد که این خبر شایعه بوده است. هرچند منجر به واکنش مقامات بالا در چند کشور جهان از جمله آمریکا و بریتانیا شد.
این بار  خبر اعدام یوسف نرخانی توسط همان سازمان مرکز آمریکائی برای عدالت جهانی هم تکذیب شد. ناظران مسائل حقوق بشر ایران معتقدند  دو احتمال قوی در مورد عوامل پخش چنین شایعاتی  وجود دارد:
اول از همه ممکن است این کار دستگاههای تبلیغاتی و امنیتی جمهوری اسلامی باشد که تلاش می کنند با پخش اخبار دروغ و بعد تکذیب فوری و ساده  آنها از حساسیت جامعه جهانی نسبت به این موضوع مهم بکاهند. این طور می توانند فعالان حقوق بشر و مسیحیان ایران را به جامعه جهانی مشتی دروغگوی خبر ساز معرفی کنند که ادعاهایشان جنبه واقعی ندارد.
دوم این که این احتمال وجود دارد که نشر این شایعات توسط اطرافیان ندرخانی برای ایجاد سر و صدا و مطرح کردن خودشان صورت می گیرد. بدون اینکه به عواقب ناگوار پخش چنین شایعاتی برای ندرخانی و خانواده اش فکر بکنند یا به این موضوعات بسیار مهم و حیاتی حساس باشند.
البته ممکن است حکومت جمهوری اسلامی بخواهد از این طریق بفهمد که در صورت اعدام ندرخانی با چه واکنشی در داخل و خارج کشور مواجه میشود. این نیز خیلی دور از ذهن نیست.
در واقع حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت غیر قابل پیش بینی و ناقض حقوق انسانی شهروندان خود است. چون مراحل قضائی برای آقای ندرخانی کامل نشده است هرگز نمی تواند مانع این شود که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی دست به یک اقدام غیر انسانی در مورد او نزند.
به همین دلیل مسیحیان ایران و جهان  باید با هوشیاری و تکیه بر منابع و اخبار درست بر فشار منطقی و مستدل خود بر دولتهایشان بیفزایند. تا جهان شاهد آزادی هرچه سریعتر ندرخانی و عقب نشینی دستگاه قضائی حکومت اسلامی از اجرای حکم ناعادلانه ارتداد علیه یک انسان بی گناه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر