شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۱

آخرین اخبار درباره احسان بهروز دانشجوی مسیحی پس از شش ماه اسارت در زندان مشهد


Ehsan_Behrooz
 در آذرماه سال گذشته دوستان احسان متوجه غیبت ناگهانی او شدند، پس از مدتی فهمیدند که او دوباره توسط ماموران دادگاه اسلامی احضار و بازداشت شده است. اکنون نزدیک شش ماه از این بازداشت مجدد می گذرد.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان  از مشهد،  بنا به آنچه در بین مسیحیان آن شهر شایع شده، مسئولان دادگاه اسلامی مشهد به خانواده احسان بهروز دانشجوی نوکیش مسیحی گفته اند که  او را تا یک ماه دیگر آزاد خواهند کرد.

این عده همگی به بازداشتگاه اداره اطلاعات  واقع در بلوار وكیل آباد مشهد منتقل شدند. در آنجا 8 نفر پس ازحدود یک هفته  بازجوئی با اخذ تعهد آزاد شدند. اما احسان بهروز به همراه یک زوج مسیحی چون حاضر نشدند  فرمهای تعهد را امضا کنند در همان محل در بازداشت باقی ماندند.
آن زمان علاوه بر انتصاب اتهام فعالیت مسیحی به همه بازداشت شدگان، برای احسان مشکلات اضافه نیز فراهم شده بود. به احسان که در شناسنامه در جلو نامش کلمه  سید قید شده است گفته بودند که به این خاطر مجازات بیشتر و سنگین تری در انتظار اوست.
برای احسان در شعبه ۹۰۱ دادگاه انقلاب مشهد واقع در خیابان كوهسنگی تشكیل پرونده شد و هفته های متمادی او را در بازداشتگاه اطلاعات مشهد نگه داشتند تا بالاخره پس از گذشت 3 ماه شعبه رسیدگی کننده به پرونده او در دادگاه انقلاب مشهد قرار بازداشت او را به قرار وثیقه 80 میلیون تومانی تبدیل کرد.پس از تامین وثیقه  او را بطور موقت تا زمان رسیدگی به پرونده اش آزاد کردند.
این آزادشدن ظاهری تا آذر ماه سال 1390 ادامه داشت. در این مدت احسان بهروز از لحاظ روحی به شدت تحت فشار بود و احساس می کرد عده ای دائم مراقب او هستند. او علی رغم همه فشارهای موجود به هیچ وجه حاضر به ترک کشور نمی شد.
وقتی در آذرماه سال گذشته دوستان احسان متوجه غیبت ناگهانی او شدند پس از مدتی فهمیدند که او دوباره توسط ماموران دادگاه اسلامی احضار و بازداشت شده است. اکنون او برای دومین بار نزدیک 6 ماه است که در زندان مشهد تحت بازداشت به سر می برد.
از دلیل بازداشت مجدد او یا وضعیت دادگاهش هیچ اطلاعی در دست نیست. ماموران دادگاه خانواده احسان را برای جلوگیری از خبر رسانی تحت فشار گذاشته اند.آنها خانواده احسان را تهدید کرده اند که در صورت خبر رسانی علاوه بر نگه داشتن احسان در زندان وثیقه ملکی گذاشته شده نزد دادگاه برای آزادی موقت احسان به ارزش 80 میلیون تومان  را نیز ضبط خواهند کرد.
بنابراین خانواده احسان به خاطر جلوگیری از طولانی تر شدن مدت اسارت فرزندشان  و خارج کردن سند ملکی خود از وثیقه مجبور شده اند که زبانشان را به طور کامل ببندند و درباره شرایط احسان با کسی صحبت نکنند.
دوستان احسان که به شدت نگران وضعیت او هستند از طریق منابع و آشنایانی که در دادگاه انقلاب و زندان مشهد دارند، متوجه شده اند که احسان از نظر سلامتی جسمانی وضعیت عادی دارد و مسئولان پرونده او به خانواده اش قول آزادی وی تا یک ماه دیگر را داده اند. خانواده احسان حاضر به تائید یا تکذیب این خبر یا هرگونه اظهار نظری درباره فرزندشان نشدند.
مسیحیان مشهد به شدت نگران وضعیت احسان و شرایط نامطلوبی که برای خانواده او ایجاد شده است می باشند. آنها معتقدند که این همه فشار بر احسان و خانواده او ناشی از این است که آنها به هیچ جا وابستگی ندارند و کسی نیست که پی گیر کار آنها باشد. احسان یک دانشجوی جوان از یک خانواده متوسط است که با مطالعه و در اثر الهامات قلبی به مسیحیت ایمان آورده است. هیچکس به یاد نمی آورد او هیچگونه فعالیت غیر قانونی یا عملی خلاف انجام داده باشد یا با افراد و سازمانی در ارتباط باشد. علت این همه فشار بر او وخانواده اش مشخص نیست.
ایمانداران مشهدی از هم اکنون برای آزادی سریع احسان دست به دعا شده اند. آنها برای مسئولان پرونده احسان نیز دعا می کنند و از خداوند می خواهند که قلب آنان را نسبت به احسان نرم کند و چشمانشان را برای انجام اقدامی انسانی در مورد این خانواده بی گناه باز نماید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر