سه‌شنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۱

پیام اسقف کلیسای کلدانی تهران به مسیحیان غرب

.

ایشان طی پیامی به مسیحیان غرب اظهار داشت ، فرهنگی که جایی برای خدا ندارد آینده ای هم نخواهد داشت و از آنان خواست تا قدر این آزادی را بدانند.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران، "محبت نیوز"، به نقل از سرویس خبری بین المللی آشوریان، اسقف کلیسای کلدانی تهران، "رمزی گارمو" در نشستی با سازمان خیریه کاتولیک "Church in need" از مسیحیان غربی خواست تا " از آزادی هایشان بهترین استفاده را بکنند". وی تأکید کرد که مسیحیان غرب نباید "بردگان فرهنگی شوند که می خواهد خدا را از قلب های مردم بیرون سازد"، و آنها باید از آزادی خود در جهت "اشاعه عزت برای زندگی انسان" استفاده کنند.

وی گفت: "فرهنگی که بدون خداست به تباهی ختم می شود و آینده ای ندارد. قدر آزادی که از آن بهره مند هستید را بدانید. از این آزادی در کشورهایتان چطور استفاده می کنید؟"
مسیحیان ایران اقلیت کوچکی از جامعه ایران را تشکیل می دهند اما با این حال به گفته اسقف "رمزی گارمو "حیات آنها به تعدادشان بستگی ندارد، بلکه این مهم بسته به کیفیت ایمان و شهادت های زنده آنهاست."
مسیحیان ایران با "گفتگوهای روزمره" شان با مسلمانان "شهادت های معتبری از ارزش های انجیل"  را به آنان می رسانند. مهاجرت تعداد قابل توجهی از مسیحیان از ایران به دلیل های سیاسی، اقتصادی و مذهبی موجب بروز یک چالش است اما اسقف گارمو تأکید کرد که جامعه مسیحی ایران به این دلیل دلسرد نمی شود.
وی افزود : "با اینکه ما ترسو بودیم اما حقیقت این است که خدا ما را به این کشور فرستاده است." بعضن فراموش می شود که تحمل عذاب در راه کلیسا، منشاء حیات برای آن کلیساست." چنین آزمون هایی سبب احیا و قوت یافتن کلیسا می شود.
-  مسیحیان در ایران
ایشان همچنین گفته اند ۹۹ درصد از جامعه ایران مسلمان هستند و تغییر دین از اسلام به مسیحیت ممنوع و مجازات اعدام را در پی دارد.
وی با ذكر جمعیت اقلیت مسیحی در ایران البته بدون احتساب مسیحیان فارسی زبان، اقلیت مسیحی را تنها حدود 80 هزار نفر اعلام كرد و افزود كه از این تعداد سه چهارم از آنها ارمنی ارتدکس هستند. 20 هزار مسیحی کاتولیک ساکن ایران هم به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که هریک آداب خاص خود را دارند.
این مسیحیان اجازه انجام مراسم مذهبی خود در داخل کلیسا را دارا می باشند اما اجازه ابراز عمومی اعتقادات خود را ندارند و فعالیت های بشارتی هم برای آنها ممنوع می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر