شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۱

آزادی نوكیش مسیحی پس از ۱۸۰ روز از زندان اوین


.این هموطن مسیحی كه توسط ماموران امنیتی لباس شخصی در منزلش بازداشت شده بود بعد از مراحل بازجویی و اتهام تبلیغ مسیحت، پس از شش ماه بازداشت سرانجام بطور مشروط از زندان آزاد شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» ، فریبرز آرزم از نوكیشان مسیحی پس از گذراندن شش ماه حبس  بطور مشروط از زندان اوین آزاد شد.
این نوكیش مسیحی كه پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی در زندان رجایی شهركرج بسر می برد ، ماموران پس از مدتی وی را  به جهت  بازجوی های بیشتر به زندان اوین منتقل كردند.

منابع خبری به «محبت نیوز» گزارش دادند، كه دادگاه اتهام وی را ارتباط با افراد مبشر مسیحی و همچنین تبلیغ و بشارت آئین مسیحیت اعلام نمود .
"فریبرز آرزم" پس از گذراندن شش ماه حبس و بلاتكلیفی سرانجام در مورخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۱ از زندان اوین بطور مشروط آزاد شد.
در ارتباط با بازداشت و پرونده "فریبرز آرزم" نام سه تن دیگر از نوكیشان مسیحی در فهرست بازداشت شدگان قرار داشت كه این سه تن پیش از بازداشت توسط ماموران امنیتی از كشور خارج شده بودند.
"فریبرز آرزم" پس از بازداشت به مدت ۲۱ روز را در سلول انفرادی و بند عمومی زندان رجایی شهر كرج گذراند و پس از آن برای بازجویی های بیشتر تا زمان آزادی در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می برد.
لازم به یادآوری است، " فریبرز آرزم" ۴۴ ساله و متاهل از نوكیشان مسیحی ساكن شهرستان رباط كریم است كه در مورخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ برابر با ( ۱۷ اكتبر ۲۰۱۱) توسط چهار تن از ماموران لباس شخصی در منزلش بازداشت شد.
ماموران امنیتی ضمن بازداشت "فریبرز " كلیه وسیله خانه ایشان را به منظور بازرسی بهم ریخته و آنجا را به دقت مورد تفتیش قرار دادند كه در نهایت برخی وسایل شخصی و همچنین هارد كامپیوتر ، سی دی ، عكس و تعدادی كتاب مقدس را ضبط و با خود بردند.
همچنین در همان تاریخ و همزمان، ماموران امنیتی در شهرستان شهریار اقدام به بازداشت جوانی بنام " محمد " نمودند، كه پس از انتقال ایشان به اداره اطلاعات آن شهرستان ، ماموران ایشان را به اتهام ایمان و اعتقاد به باورهای مسیحی  مورد بازجویی قرار دادند كه نامبرده در طول بازجویی و سوال و پرسش ها، از مسیحیت به عنوان آئینی اسم برد كه در حال مطالعه و تحقیق است . بازجویان همچنین ضمن گرفتن تعهد و تهدید نامبرده پس از چند ساعت وی را آزاد كردند.
گفتنی است آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت های مذهبی در سی سال گذشته همواره یكی از موارد عمده نقض حقوق بشر توسط حكومت جمهوری اسلامی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر