پنجشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۱

آزادی یک زندانی نوکیش مسیحی پس از شش ماه اسارت در زندان


Azadi_Fariborz

فریبرز آزرم که در مهرماه سال گذشته در منزل شخصی خود بازداشت شده بود، به طور ناگهانی پس از گذشت یک مدت زمان طولانی اسارت به دلیل  نامعلوم ، روز چهارشنبه آزاد شد و به خانواده خود پیوست.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از رباط کریم ، آقای فریبرز آزرم زندانی 44 ساله نوکیش مسیحی ساکن آن شهر پس از 6 ماه اسارت،  روز چهارشنبه 23 فروردین (11 آپریل)  از زندان آزاد شد و به خانواده خود پیوست.

آقای آزرم روز 25 مهر ماه 1390 در خانه مسکونی خود مورد هجوم ماموران لباس شخصی قرار گرفته بود . ماموران آن روز در ساعات اولیه صبح (قبل از ساعت 8) ، زمانی که هنوز او از منزل خارج نشده بود یورش بردند و دستگیرش کردند.
پس از دستگیری او را به نقطه نامشخصی منتقل نمودند و خانواده اش تا مدتها از او اطلاعی نداشتند. اولین تماسهای خانواده با او مدتها پس از بازداشت بدون ذکر دلیل  انجام گرفت. خانواده آقای آزرم به شدت از خبررسانی در مورد او منع شده بودند و از تماس با رسانه ها واهمه داشتند. فریبرز آزرم متاهل و دارای 2 فرزند است.
بازداشت فریبرز بدون حکم قضائی صورت گرفت و هنوز از اتهامات وارد شده به او  و نحوه آزادیش خبر موثقی در دست نیست. چند روز قبل منابع رسمی به خانواده او گفته بودند که فریبرز درست سر شش ماه آزاد خواهد شد. این وعده از جمله موارد معدودی بود که درست از آب در آمد و دل خانواده فریبرز و همه مسیحیان کشور را پس از عید قیام شاد کرد.
دستگیری و آزادی این ایماندار مسیحی که از ایمانداران ساده و قدیمی منطقه خود می باشد، در حالی صورت گرفت که قوه قضائیه ایران ادعا می کند؛ مسیحیان در ایران از آزادی کامل برخوردار هستند.
البته در این مورد باید گفت وضع برخی مسیحیان نسبت به سایر زندانی عقیدتی و سیاسی بدتر نیست. حکومت اسلامی آنقدر دستش در بازداشتها و رفتار ضد قانونی و ضدبشری علیه همه مردم ایران از هر قوم و مذهبی آلوده است که بازداشت بدون دلیل شخصی به مدت 6 ماه دیگر چندان هم دلخراش به نظر نمی آید.
لازم به یاد آوری است که دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی؛ فرشید فتحی و نورالله قبیتی زاده از دی ماه سال 1389 بدو ن هرگونه اتهام مشخصی همچنان در بازداشت به سر می برند. گفته شد که فرشید فتحی که در زندان اوین تحت بازداشت است اسفند ماه گذشته به دادگاه رفته است. از حکم او و نتیجه دادگاه هنوز اطلاع موثقی در دست نیست.
در مورد نورالله قبیتی زاده نیز شایعه شد که پس از حدود یک سال اسارت در زندان کارون اهواز به دلایل کاملا نامشخصی به زندان اصفهان منتقل شده است. نظام قضائی جمهوری اسلامی و سیستم امنیتی حاکم بر آن به شدت از اطلاع رسانی درباره زندانیان مسیحی هراس دارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر