شنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۹۱

انجیل ارزان و پلیس ایران


انجیل ارزان و پلیس ایران
به گزارش ادیان نیوز ،محبت نیوز نوشت: فروش کتاب مقدس و سایر منابع مسیحی در کلیساهای ایران به شدت محدود شده است.
این محدودیت ها به خصوص در مورد «انجیل» فارسی و کتاب های دروس الهیات مسیحی ویژه نو مسیحیان، که به زبان فارسی تهیه و انتشار یافته است، اعمال می شوند. مطابق دستورات صادر شده از سوی ماموران امنیتی به کلیساهای فارسی زبان، فقط اعضای رسمی کلیسا در روزهای یکشنبه حق بازدید و خرید از کتابفروشی کلیسا را دارند.


این سایت در ادامه و در اظهاراتی متناقض، نوشت: کتاب مقدس مسیحیان، «انجیل»، نیز در ایران برای عموم جزو کتاب های ممنوعه به شمار می آید و کتابفروشی ها از سوی نهادهای امنیتی از فروش این کتاب منع شده اند؛ اما با این حال کتاب «انجیل» مقدس به زبان فارسی را می توان با پرداخت مبلغی و به آسانی در تهران تهیه کردچندی پیش نیز یک نویسنده ایرانی که تجربه بیست سال زندگی در آمریکا را داشته .، گفته است: بعضی وقت ها که از خیابان انقلاب در تهران عبور می کنم می بینم که کتاب مقدس را با قیمت 300 تومان می فروشند.

این سایت در پایان، مدعی شد: این ها (جوانان) اگر اسلامی داشتند مورثی بوده است و جوانان ایران هم اكنون در دین مسیحیت از كتاب مقدس مسیحیان پیروی می كنند!

گفتنی است بخش هایی از این خبر «محبت نیوز» دارای تناقض است. از یک طرف مدعی شده است فروش انجیل در ایران به شدت محدود شده است و از طرف دیگر گفته شده، انجیل به راحتی و به قمت 300تومان در دسترس است.

این خبر در حالی مطرح شده است که «کتاب مقدس» در کتاب فروشی های خاص ادیان، آن هم به قیمت بالای سی هزار تومان و نه سیصد تومان، به راحتی در دسترس است، علاوه بر آن سایر کتاب های ادیان مختلف در ایران به فروش می رسد.
در عین حال این نکته را نیز باید متذکر شد، برخی افراد در شهرهای بزرگ با هزینه های هنگفتی که از سوی مراکز خاص هدایت می شود، همین انجیل های چند ده هزار تومانی را به طور رایگان بین جوانان پخش می نمایند.

این ها گمان کرده اند، با دادن رایگان این کتاب ها به جوان ها، آن ها را مسیحی کرده اند و نام آن ها را به عنوان افراد مسیحی شده به مراکز خود گزارش می دهند؛ در حالی که مسلمان با مطالعه اجمالی آن و مقایسه با آیات نورانی قرآن، به حقانیت و حقیقت دین خویش، بیشتر آگاه می شوند. البته مسؤولان باید با این حرکات هدایت شده، برخورد قانونی مناسب داشته باشند.

نکته پایانی این که، آیا قرآن به راحتی و در همه کتاب فروشی های غربی قابل دستیابی است یا در مراکزی محدود به فروش می رسد؟ پس چرا انتظار دارید، در حالی که دین ایرانیان، اسلام است، کتاب مقدس در دسترس عمومی باشد؟
«کتاب مقدس» که از دو بخش تورات و انجیل تشکیل شده است. «انجیل» موجود، به اعتراف تمام علمای مشهور مسیحی توسط حواریون(شاگردان حضرت عیسی(ع)) و پس از عیسی(ع) نوشته شده است؛ نه خود عیسی مسیح(ع).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر