چهارشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۱

جمهوری اسلامی: سازندگان فیلم ضداسلامی را تعقیب می‌کنیم


.در شرایطی که هویت سازندگان این فیلم به‌طور قطعی مشخص نشده، آقای رحیمی نگفته است که ایران چگونه سازندگان این فیلم را تعقیب خواهد کرد.
 معاون اول رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی عوامل فیلم «موهن» ضداسلامی را تعقیب می‌کند.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از مردمک، محمدرضا رحیمی در جلسه هیئت دولت با اشاره به فیلمی درمورد شخصیت پیامبر مسلمانان که نمایش آن در یوتیوب جنجال‌ به پا کرده، سازنده این فیلم را «مجرم» دانست و گفت: « دولت ایران به‌طور قطع در جستجو، تعقیب و پیگیری این فرد مجرم خواهد بود که به  پیامبر یک‌‌ونیم میلیارد مسلمان در جهان توهین کرده است»

نمایش یک فیلم ۱۴ دقیقه‌ای درمورد زندگی و شخصیت پیامبر اسلام روی یوتیوب از هفته گذشته موجب بروز نا‌آرامی‌های خشونت‌آمیز در لیبی، مصر، سودان، تونس، لبنان، کویت، عراق، عربستان سعودی و افغانستان شده است.
در این فیلم با عنوان «بی گناهی مسلمانان» محمد، پیامبر اسلام، به عنوان شخصیتی «لوده، زن‌باز، همجنس‌گرا و کودک‌آزار» به تصویر کشیده شده است.
در اعتراض به این فیلم معترضان با نارنجک به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی حمله کردند که درپی آن جان کریستوفر استیونز، سفیر و سه دیپلمات آمریکایی کشته شدند.
در ایران نیز افرادی که به گفته خبرگزاری‌های ایران دانشجویان «اتحادیه جامعه اسلامی دانشگاه‌های ایران»بودند در اعتراض به این فیلم پنج‌شنبه هفته گذشته مقابل سفارت سوئیس در تهران تجمع کردند و پرچم آمریکا را آتش زدند.
 علی خامنه‌ای، رهبر ایران، نیز اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل در «پشت صحنه» انتشار این فیلم قرار دارند و از ایالات متحده خواسته تا «عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی»‌اش را مجازات کند.
وزارت امور خارجه ایران مسئولیت پخش این فیلم روی اینترنت را متوجه آمریکا دانست و رئیس مجلس ایران نیز نمایش این فیلم را نشانه «دروغ‌پردازی پررنگ» رئیس‌جمهوری آمریکا در شعار احترام به مسلمانان اعلام کرد.
این در شرایطی است که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، گفته است که آمریکا هرگونه تلاش عمدی برای توهین به اعتقادات دینی سایر افراد را محکوم می‌کند و درعین حال تصریح کرده است «که این‌گونه اقدام‌های خشونت‌آمیز توجیهی ندارد.»
معاون اول رئیس‌جمهور ایران نیز گفته است که به‌طور قطع آمریکایی‌ها اگر بخواهند صداقت خود را در این رابطه نشان دهند و ادعا می‌کنند که برای ادیان الهی و آسمانی احترام قائلند باید این فرد مجرم را به مجازات برسانند.
مطابق قانون اساسی آمریکا دولت این کشور نمی‌تواند مانع آزادی بیان افراد شود.
در شرایطی که هویت سازندگان این فیلم به‌طور قطعی مشخص نشده، آقای رحیمی نگفته است که ایران چگونه سازندگان این فیلم را تعقیب خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر