جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۱

تجمع بدون مجوز «۱۰۰نفره» مقابل سفارت فرانسه در تهران


.به دنبال چاپ مجدد کاريکاتورهايی درباره ‌پيامبر مسلمانان در يک مجله فرانسوی موج ديگری از تظاهرات اعتراضی در کشورهای مسلمان نشين به راه افتاده است و دهها ایرانی نیز مقابل سفارت فرانسه در تهران دست به اعتراض زدند.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از رادیو فردا، روز پنج شنبه – ۳۰ شهریورماه- گروهی از دانشجويان و طلاب در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کرده و شعارهايی عليه آمريکا، فرانسه، اسرائيل و بريتانيا سر دادند. به گزارش خبرگزاری های بين المللی تعداد تظاهر کنندگان حدود ۱۰۰ نفر بود.
نيروهای امنيتی هم محوطه سفارت را محاصره کرده و از نزديک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان سفارت جلوگيری کردند.

ديپلمات های فرانسوی حاضر در سفارت به خبرگزاری فرانسه گفته اند وزارت خارجه جمهوری اسلامی به آنان خبر داده است که حرکت روز پنج شنبه با مجوز رسمی انجام نشده است.
همزمان با اين حرکت اعتراضی يحيی رحيم صفوی ، مشاور عالی خامنه ای پيشنهاد کرد مسلمانان جهان سفارتخانه های کشورهای غربی در کشورشان را ببندند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، رحيم صفوی که دردانشگاه قزوين سخنرانی می کرد گفت: «مسلمانان حداقل می توانند با نخريدن کالاهای آمريکايی و بستن سفارت اين کشورها در کشور خود نفرت خود را از اين حرکت نشان دهند.»
اين اظهارات در حالی بیان می شود که طبق قوانين بين المللی سفارتخانه ها و دفاتر سياسی در تمامی کشورهای جهان از مصونيت سياسی برخوردارند و کشورهای ميزبان موظف هستند از کادر ديپلماتيک و اموال و دارایی های سفارتخانه ها محافظت کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر