جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۱

کلیساهای ایران در جوی از ترس و ارعاب به کارشان ادامه می دهند


.گزارشگران ویژه سازمان ملل در گزارش تازه ای درباره وضعیت اقلیت های مذهبی در ایران گفته اند در دوسال گذشته بیش از 300 مسیحی در ایران بازداشت شده اند.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از رادیو اروپای آزاد، در این گزارش افزوده شده است که کلیساهای مسیحی در جوی از ترس و ارعاب به کارشان ادامه می دهند و نوکیشان مسیحی نیز با اذیت و آزار و پیگیرد روبرو هستند.
احمد شهید، و هاینربایله فلت، گزارشگران ویژه سازمان ملل، ضمن استقبال از آزادی یوسف ندرخانی، از جمهوری اسلامی خواسته اند «جو ترس و ارعاب حاکم بر کلیساهای مسیحی، بویژه منازل محل عبادت مسیحیان پروتستان را برطرف کند.»

این گزارش همچنین خواستار رعایت حقوق اقلیت های مذهبی دیگر، چون بهائیان و دراویش شده است.
به‌ موازات افزایش گرویدن شهروندان ایرانی به مسیحیت طی چند سال اخیر، فشار جمهوری اسلامی بر مسیحیان به ویژه نوكیشان مسیحی به شدت افزایش یافته و سرویس های اطلاعاتی نظام در صدد است با بهره گیری از حداکثر امکانات مانع از رشد و گسترش كلیساهای خانگی در ایران شود، چرا كه آن را به عنوان یك تهدید مذهبی قلمداد می کند و برنمی تابد که جوانان با این شتاب و علاقه به سوی مسیحیت گرایش پیدا کنند.
از سوی دیگر حکومت برای رسیدن به اهداف خود از هیچ راهکاری از جمله زدن اتهام بی اساس به نوکیشان مسیحی از جمله اتهام تهدید علیه امنیت ملی و فعالیت علیه نظام فروگذار نیست.
گفتنی است آزار و اذیت و اعمال تبعیض علیه اقلیت های مذهبی در سی سال گذشته همواره یكی از موارد عمده نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی بوده است. كه در اولین گزارش آقای " احمد شهید" گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران به آن نیز اشاره شده است در بخشی از این گزارش آمده است كه اقليت های مذهبی رسمی در ایران با محدوديت های جدی در بهره مندی از حقوق خود روبرو هستند و با محدوديت های فراوانی برای آزادی مذهب و عقايد مواجه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر