سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۱

شناسایی و دستگیری گروه‌های وهابی و بهایی در مناطق زلزله‌زده


شناسایی و دستگیری گروه‌های وهابی و بهایی در مناطق زلزله‌زدهبه گزارش ادیان نیوز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ناگفته‌هایی از فعالیت گروه‌های معاند و ضدانقلاب در جریان زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی پرداخت.
وی با بیان این‌که استکبار جهانی و رسانه‌های وابسته به غرب از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی بهره می جویند، اظهار داشت: در جریان زلزله اخیر استان یک عده شبکه‌های معاند از اتاق فرمان خود در خارج از کشور، به دنبال اهداف مغرضانه‌ای بودند که با هوشیاری نیروهای امنیتی مستقر به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و خنثی شد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: افرادی وابسته به گروهایی همچون وهابیت، بهائیت، منافقان و ضدانقلاب قصد بهره‌برداری سیاسی از حادثه تلخ زلزله در شهرهای اهر، ورزقان و هریس را داشتند که هدف اصلی آنان کمک به زلزله‌زدگان نبود، بلکه به دنبال فساد در منطقه بودند که خوشبختانه با همکاری نیروهای مستقر امنیتی و سربازان امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شده‌اند.
سردار پورجمشیدیان افزود: واقعیت این است که دولت با تمام وجود برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان در صحنه حضور داشت، اما نباید از سیل کمک های مردمی به مناطق زلزله‌زده نیز غافل بود، هم اکنون سه انبار بزرگ برای جمع‌آوری، بسته‌بندی و توزیع در روزهای آبنده اقلام جمع آوری شده اختصاص داده‌ایم که خواهران بسیجی الان مشغول بسته بندی اقلام هستند، همچنان‌که دیگر ارگان‌های مسؤول از جمله هلال‌احمر نیز چنین فعالیتی دارد.
وی با بیان این‌که سرعت امدادرسانی و آواربرداری در منطاق زلزله زده آذربایجان در نوع خود رکوردی منحصر به فرد در کشور و کل دنیا بوده است، گفت: با این‌که مدیران استان تجریه چنین حادثه‌ای با این وسعت بزرگ را نداشتند؛ اما همه با دلسوزی وارد میدان شده و اکنون آرامش در منطقه حاکم است.
حضور سرزده رهبری مرهمی بر آلام و روحیه‌ای مضاعف برای امدادگران بوده استفرمانده سپاه عاشورا با اشاره به حضور وزرای دولت، مسؤولان و مدیران دستگاه‌های دولتی در مناطق زلزله‌زده گفت: برخی از وزرای دولت 2 بار در منطقه حضور یافتند که نشان از حساسیت دولت نسبت به امدادرسانی به زلزله‌زدگان دارد، البته در این میان حضور سرزده رهبر معظم انقلاب اسلامی مرهمی بر آلام و روحیه‌ای مضاعف برای امدادگران بوده است.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب به خاطر زلزله‌زدگان آذربایجان روزه خود را شکستند و در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند که صحنه‌های زیبای عشق و عاطفه مردم نسبت به ولی امر مسلمین جهان، مثال‌زدنی بود.
پورجمشیدیان در ادامه با تشریح ناگفته‌هایی از سفر حضرت آیت الله خامنه ای به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: هیچ برنامه‌ای برای پیاده‌شدن کاروان رهبری در روستای اورنگ وجود نداشت، اما معظم‌له خواستار حضور در منطقه شدند و با پای پیاده به چادرهای زلزله‌زدگان سرکشی کردند.
وی افزود: در حالی‌که تعدادی از وزرا و مسؤولان به صورت هوایی از مناطق زلزله زده بازدید داشتند و پیشنهاد ما در سفر رهبری بازدید هوایی ایشان بود، معظم‌له خواستار سفر زمینی به مناطق بودند، در حالی‌که 350 کیلومتر راه زمینی در حدود 5 تا 6 ساعت طی شد، که جا دارد قدردانی ویژه ای از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم.
فعالیت ویژه بسیج طلاب در مناطق زلزله‌زده فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سپاه و بسیج هیچ ادعایی در خدمت رسانی به زلزله زدگان ندارد، گفت: معتقدیم بخشی از کار را عهده دار شدیم و بسیجیان به همراه پاسداران از نخستین ساعات وقوع حادثه در منطقه حضور داشتند که در مسائلی از جمله ایجاد امنیت، امدادرسانی، اعزام گروه‌های جهادی، درمانی و فرهنگی نقش آفرین بوده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت ویژه بسیج طلاب در مناطق زلزله‌زده گفت: بر اساس مجوزی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان اخذ شد، تشریفات دینی و دفن اموات با فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی صورت گرفت که سرعت عمل نیروهای اعزامی در نوع خود کم نظیر بوده است.
فرمانده سپاه عاشورا از آواربرداری 50 روستای زلزله زده از سوی مهندسی سپاه عاشورا خبر داد و گفت: تفاهم نامه هایی با کمیته امداد، بنیاد مسکن امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی منعقد شده که قرار است 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان این مناطق از سوی سپاه احداث شود.
سردار پورجمشیدیان در پایان تصریح کرد: پیشنهادی به نهادهای مسإول، دولت و ریاست محترم جمهور داریم که عاجزانه از سوی یک خادم ملت بیان می شود، این پیشنهاد به عنوان یکی از دلسوزترین نهادها درگیر در مسأله مطرح می شود که هیچ نیت چالشی در این خصوص وجود ندارد، ما اطمینان داریم که خانه های مردم زلزله زده تا وقت موعد تحویل داده می شود، اما یک درصد احتمال می دهیم که اگر این مسأله تحقق نیابد بایستی مردم در سرمای زمستان آن مناطق در جای مطمئی اسکان داده شوند.
وی گفت: پیشنهاد می شود دولت شش هزار کانکس ساخته و به منطقه ارسال کند که اگر تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما توانستند در خانه های خود اسکان یابند که هیچ وگرنه به صورت موقت این کانکس ها اسکان داده شوند، افزون بر این‌که این کانکس های ساخته شده در دیگر حوادث غیرمترقبه نیز مورد استفاده خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر