یکشنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۱

حکم آزادی دختر مسیحی در قبال وثیقه سنگین مالی توسط دادگاه صادر شد ولی جان او در خطر است



با توجه به اینکه اکنون معلوم شد اتهام کفر گوئی به این کودک مسیحی ناشی از توطئه ملای مسلمان مسجد محل برای فشار بر مسیحیان بوده ، چرا وثیقه خیلی زیاد ده هزار دلاری برای آزادی او تعئین شده است؟
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از خبرگزاریهای جهان، امروز جمعه 17 شهریور قاضی دادگاهی در اسلام آباد پاکستان حکم آزادی «ریمشا مسیح» دختر بچه مسیحی را که به کفرگوئی از طریق آتش زدن اوراق قرآن متهم شده بود، در قبال یک وثیقه بسیار سنگین مالی صادر کرد.
مطابق این گزارشات  قاضی محمد اعظم خان، اعلام کرد که متهم می تواند در برابر سپردن وثیقه ای به مبلغ یک میلیون روپیه (حدود ده هزار دلار)، تا ادامه رسیدگی قضایی، از زندان آزاد شود. این مبلغ در پاکستان بسیار زیاد است و فقط برای مرتکبین به جرایم سنگین چنین مبالغی تعیین میشود. با توجه به سطح پائین درآمد در پاکستان و فقر خانواده رمشا مسیح، احتمالا تامین این مبلغ بدون کمک دیگران امکان پذیر نخواهد بود و هنوز مشخص نیست که متهم چه زمانی از زندان آزاد خواهد شد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که تهدیدهائی از سوی گروههای تندرو اسلامی علیه جان ریمشا و خانواده اش هنوز وجود دارد. رویترز به نقل از یک منبع دولتی نوشته است که در صورت تامین مبلغ وثیقه و آزادی رمشا مسیح، او در محلی مخفی اقامت می کند اما فعلا برنامه ای برای فرستادن او به خارج از پاکستان وجود ندارد.
در 29 مردادماه سال جاری پلیس پاکستان این دختر بچه مسیحی یازده یا چهارده ساله  که گفته می شد سن هوشی او پائین تر از این می باشد را بازداشت نمود. یک همسایه مسلمان خانه این دختر مدعی شده بود او را در حال سوزاندن قرآن دیده است. در پی انتشار این خبر، گروهی از مسلمانان محل در برابر پاسگاه پلیس محلی اجتماع کردند و خواستار اقدام فوری علیه ریمشا  شدند. تجمع آنان به بازداشت این دختر و ایراد اتهام اهانت به اسلام علیه او منجر شد هر چند وکیل مدافع رمشا مسیح این اتهام را رد کرد.
روز یکشنبه این هفته (12 شهریور)، یکی از نمازگزاران مسلمان  مسجد همان محل به پلیس گفت که امام مسجد را در حال بریدن اوراق قرآن دیده است. پلیس بلافاصله این امام مسلمان را به اتهام جعل شواهد و اهانت به قرآن بازداشت کرد.به گفته  شاهد مذکور، امام بازداشت شده این اوراق را در کیف ریمشا مسیح جاسازی کرد تا زمینه پیگرد این دختر مسیحی به اتهام اهانت به اسلام را فراهم آورد. روشن شد که قصد اصلی این ملای مسلمان وارد کردن فشار بر مسیحیان و وادار کردن آنان به ترک این محله بوده است. در حال حاضر، این فرد خود با اتهام پاره کردن قرآن و اهانت به اسلام مواجه تحت بازداشت موقت است.
خبر بازداشت این دختر مسیحی در چند هفته گذشته یکی از اخبار مورد توجه جهانیان بود. گروههای مدافع حقوق بشر و مسیحیان به این موضوع توجه زیادی نشان دادند. این اتفاق باعث شد که باردیگر توجه جهانی به قانون ضد انسانی «کفرگوئی» درپاکستان توجه شود. این قانون باعث شده که نوعی از آپارتاید، اینبار در شکل مذهبی، در پاکستان جنبه قانونی پیدا کند. مطابق این قانون هر مسلمانی می تواند غیر مسلمانان را به اتهام توهین به مقدسات اسلامی به دادگاه بکشاند و با احکام سنگین مواجه سازد.
استفاده از این قانون توسط سودجویان مدعی اسلام چندین قربانی شناخته شده داشته است. منابع مسیحی از وجود صدها زندانی و قربانی ناشناخته نیز خبر داده اند که در شهرهای مختلف پاکستان با استناد به این قانون در زندان به سر می برند ولی مورد آنها به رسانه ها درز نکرده است. در چند مورد کینه ها و سودجوئی شخصی منجر به طرح چنین اتهامی علیه مسیحیان گردیده.
گروههای تندرو اسلامی نیز که در پاکستان قوی هستند به بهانه این قانون بارها علیه مسیحیان دست به خشونت زده اند تا بتوانند نام خود را مطرح کنند و از این طریق بتوانند کمکهای مالی بیشتری برای اعمال تروریستی خود جلب نمایند.
تا کنون یک والی مقتدر ایالتی و تنها وزیر مسیحی دولت حاکم بر پاکستان نیز قربانی مخالفت علنی با این قانون شده اند. سلمان تاثیر والی سابق پنجاب و شهباز باتی وزیر امور اقلیتها در کابینه پاکستان سال گذشته به فاصله چند ماه توسط گروههای مسلح اسلامی به خاطر حمایت از لغو این قانون کشته شدند. هر دو آنها از اعضای حزب حاکم مردم پاکستان بودند. این حزب سکولار با  سکوت در قبال این قانون و عدم تلاش برای لغو آن، متهم  برای باج دهی به گروههای تندرو اسلامی  شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر