یکشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۰

اجرای حکم چهار سال و نیم زندان محسن صادقی‌نور از شهروندان زرتشتی

محسن صادقی‌نور پایه گزار انجمن اشویی ایران و کوشنده سیاسی و فرهنگی برای گزراندن و اجرای حکم ۴سال و ۶ ماه زندان خود به زندان اوین رفت.
محسن صادقی‌نور از شهروندان زرتشتی روز ۸ مرداد ماه بعد از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین برای اجرا و سپری کردن دوران محکومیت خود بازداشت شد.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» صادقی نور در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۸ و به خاطر شرکت در تظارهرات روز عاشورا (ششم دی) به همراه همسرش نگار شاهپری و برادران همسرش ابوالفضل و محمدجواد شاهپری بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.
محسن صادقی‌نور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه و به اتهامات «اجتماع و تبانی و توهین به مقدسات اسلامی و توهین به رهبری وفعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق گسترش آیین زرتشت و برپایی جشن‌های ایرانی مانند مهرگان و نوروز در کنار آرامگاه کوروش و اخلال در نظم عمومی کشور به ۴ سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی حکوم شده بود.
این حکم پس از هفت ماه از سوی شعبه ۵۴ تجدید نظر استان تهران عینا به تأیید رسید.
همچنین برادران همسر وی ابوالفضل و محمدجواد شاهپری نیز از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب هر کدام به ۲ سال و ۶ ماه زندان تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند که این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان تهران در حالی بررسی است.
همچنین مجتبی احمدی پسر دایی محسن صادقی‌نوز نیز به ۶ سال زندان محکوم شده که از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ بدون ملاقات و مرخصی دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. احمدی به اتهام توهین به مقدسات اسلامی از سوی دادگاه ۷۶ کیفری استان تهران به ۳ سال حبس و از سوی دادگاه انقلاب به ۳ سال زندان به اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی  که روی هم  به ۶ سال زندان می‌شود، محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر