جمعه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۰

احضار تلفنی فاطمه بختیاری، شهروند بهایی ساکن سنندج به ستاد خبری

خبرگزاری هرانا - فاطمه بختیاری، شهروند بهایی ساکن سنندج به ستاد خبری وزارت اطلاعات در این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این احضار در دو جلسه چند ساعته صورت پذیرفته و سوالاتی به شکل شفاهی و کتبی در خصوص جامعهٔ بهائی سنندج و شخص ایشان شده است. بازجویی‌های مذکور با تهدید و اعمال فشار روانی همراه بوده است. خانم بختیاری در این بازجویی‌ها وادار شده به چندین پرسشنامه کتبی در خصوص خود و اطرافیان خود پاسخ دهد و در ‌‌نهایت نیز از وی خواسته شده تا تعهد نامه‌ای کتبی را امضا کند که خانم بختیاری از امضای این تعهد نامه خودداری کرده است.

گفتنی است، چندی پیش، همسر خانم بختیار، امین الله رئوفی، به همین منوال از سوی ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
به نظر می‌رسد بازجویی خانم بختیاری در ارتباط با احضارهای گستردهٔ چندماهه اخیر بهاییان شهر سنندج صورت گرفته باشد. بازجویی‌های بهائیان سنندج، از روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰، که یکی از اعیاد بهائیان است، شروع شده و در ۲۹ خرداد ماه و ۶ تیرماه ادامه یافته است. تمامی این بازجویی‌ها بدون طی مراحل قانونی و با احضار شفاهی از سوی وزارت اطلاعات صورت گرفته است. این بازجویی‌ها با تهدید بهائیان به دستگیری در قبال ادامهٔ فعالیت‌های اعتقادیشان و اجبار بهائیان این شهر برای امضای تعهد نامه همراه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر