جمعه، تیر ۳۱، ۱۳۹۰

رشد کلیسای ایران؛ در آرامش روحانی یا در جنجال خبری؟

با درج اخبار تحریک آمیز و غلوهای خبری در مورد ابعاد فعالیتهای تبلیغاتی و بشارتی مسیحی در ایران فقط  مستندات لازم به بهانه جویان برای اذیت و آزار هرچه بیشتر هموطونان مسیحی داده میشود و بس .
چندی قبل یکی از سایتهای مسیحی ایران در خبری به نقل از یک خبرگزاری مسیحی نوشت که ؛ آقای " کن لگات " از سازمان خدماتی " ورلد سرو " در کانادا می گوید : " ما فکر می کنیم با توجه به شرایط  این فرصت شگفت انگیزی است که  "انجیل " را در دسترس جوانان ایرانی قرار دهیم ؛ ایران هم کشور جوانی است و جوانان این کشور به طرز خارق العاده ای پذیرای پیغام  و تعالیم انجیل هستند. به گفته وی این سازمان همچنین تصمیم دارد تا 10 هزار انجیل و مزامیر را به ایران فرستاده و در آنجا به دست مسیحیان برساند !
درج این خبر در ظاهر عادی باعث شد تا رسانه های متعلق به شیعیان تند رو پس از مدتی مدرک لازم خود را برای بهانه جوئی درباره مسیحیت وپیشرفت  آن در ایران پیدا کنند و مطابق معلوم رواج پیروی از عیسی مسیح در بین ایرانیان و نهضت بیداری روحانی ناشی از آن را کالای وارداتی از غرب معرفی نمایند . سایت شیعه نیوز در این باره نوشت :
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از یک منبع اگاه ، شخصی به نام شهرام - ق که کارمند یک سازمان مسیحی‌ آمریکایی‌ و همچنین خبرنگار آژانس خبری مسیحیان ایران نیز میباشد با نزدیک شدن به توریستهای ایرانی در شهر استانبول کشور ترکیه با رفتاری فریبنده پس از جلب اطمینان آنها شروع به تبلیغ افکار مسیحیت‌ مینماید .  وی مسافران مسلمان ایرانی را به کلیسا دعوت می‌کند و به آنها انجیل و کتب مسیحیت هدیه میدهد و پس از بازگشت انان به کشور از طریق اینترنت با آنها ارتباط خود را ادامه میدهد و آنها را به کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف راهنمایی می‌کند . خانواده این فرد اهل آذربایجان غربی بوده و از طریق آنها قاچاق کالا به ایران میکند . این فرد کتابهای ترویج مسیحیت‌ و انجیل را از طریق همین قاچاق وارد ایران مینماید .
شیعه نیوز در ادامه خبر برای اینکه احساسات جاسوس بازی و دشمن شناسی اطلاعاتی ها را هم تحریک کند به افسانه پردازی در مورد سوژه خود پرداخت و نوشت :
شهرام . ق که تا مدتی پیش در یک خانهٔ معمولی‌ در استانبول زندگی‌ میکرد هم اکنون در یک خانهٔ بسیار مجلل زندگی‌ می‌کند. وی با بی‌ شرمی به اسلام و پیامبر اسلام اهانت می‌کند.و قرار است تعداد ۱۰۰۰۰ کتاب انجیل را از طریق مرز ترکیه برای منحرف کردن جوانان کشور به ایران قاچاق نماید.
در پی انتشار این خبر که با استقبال زیادی از سوی رسانه های زنجیره ای حکومت و وابستگان آنها روبرو شد ، تمامی جریان خط سیاه تبلیغات اسلام سیاسی هم صدا شروع به تشدید  دروغ پراکنی خود علیه مبلغین مسیحی و بزرگنمائی فعالیتهای آنها کردند و فریاد "  وا اسلاما " و " وا شریعتا " بر طبق سنت برای ترساندن مسلمانان معتقد از این بلندگوها به گوش رسید .
سال گذشته نیز این دستگاههای تبلیغاتی آنقدر در بوق بد صدای خود دمیدند و دروغ بزرگ نمائی تبلیغات مسیحیان در ایران را تکرار کردند تا عاقبت دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی و در راس آنها اطلاعات سپاه را که گوئی کاری جز ساختن و انهدام دشمنان تخیلی ندارند در آستانه کریسمس و جشنهای سال نو میلادی روانه در خانه مردم مسیحی در سراسر کشور نمودند . عده زیادی را بدون هیچ دلیلی دستگیر کردند و تعدادی نیز از ترس برخوردهای زشت و ناپسند آنها مجبور به ترک کشور شدند .
در جریان بازجوئی ها و بگیر و ببندهای انجام شده در سال گذشته که توام با بدترین روشها و اعمال غیر انسانی بود باردیگر خود ماموران متوجه شدند که به کاهدان زده اند و وقت خود را برای هیچ صرف کرده اند . تا آنجا که به نقل از یکی از دستگیر شدگان بازجویش گفته بود : این رسانه ها شماها را خیلی مهم تر و گنده تر از اون چیزی که هستین نشان دادند و ما فکر کردیم کارمان با شما خیلی سخت تر از این حرفهاست .
به هرحال اکنون به درستی برای ما  مشخص نیست منظور آقائی به نام "کن لگات" از سازمانی با عنوان "ورلد سرو "  از طرح مسئله ارسال ده هزار جلد انجیل به ایران چه بوده است . ما چنین اسامی را نمیشناسیم . شهرام  - ق هم یک مسیحی ساده ساکن ترکیه است . او همان کاری را میکند که صدها جوان نوکیش مسیحی در خارج ایران هر روز انجام میدهند . دعوت به کلیسا  و دادن پیام نجات از طریق عیسی مسیح . به خاطر این کارها نه تنها پولی به کسی نمیدهند که برای کسی که این کارها را انجام دهد دردسر نیز درست میکنند . آنهم در ترکیه که بیا و بنگر چه خبر است .  ولی به عنوان مسیحیان کشور به خوبی میدانیم که اکنون سالهاست دهها هزار جلد انجیل ، کتاب مقدس مسیحیان در داخل ایران دست به دست میان  علاقه مندان میگردد.
اینکه این انجیلها چه زمانی و با چه روشی وارد ایران شده اند چندان مهم نیست چون به قول آنچه در قرآن کتاب مسلمانان هم نوشته شده است ؛ خداوند خود کلامش را حفظ میکند و اجازه زوال آن را هرگز نمیدهد . آنچه مهم است تقاضای روز افزونی است که برای انجیل  در داخل ایران وجود دارد . وقتی کالائی متقاضی داشت راه ورود آن بطور اتوماتیک پیدا خواهد شد . مسئولان امور جامعه در جمهوری اسلامی به جای اینکه به دنبال مسدود کردن راههای ورود انجیل به ایران باشند بهتر است با خود درباره ماهیت و روشهای عرضه اسلام به مردم فکر کنند و ببینند چرا پیروی از عیسی مسیح در ایران اینقدر بخصوص برای جوانان جذابیت پیدا کرده است .
سیاست تبلیغاتی حکومت و طرفداران پر و پا قرص اسلام سیاسی در دست ما نیست . اما ما مسیحیان ایران باید به این نکته توجه داشته باشیم که نباید خودمان گزک دست بدخواهان بدهیم . واقعیت این است که مسیحیت به علت ماهیتی که دارد فقط در صلح و آرامش و ایجاد رابطه خوب و روحانی است که رشد میکند . به تاریخ مسیحیت بنگرید تا دریابید که روش مسیحیت تسخیر قلبهاست و نه گرفتن شهرها . این درست بر خلاف روش اسلام است که راه پیشرفت آن از جنگ و درگیری و ایجاد تنش و جنجال میگذرد .
بنا براین ما مسیحیان هر حرکتی که میکنیم باید در آن به درستی  اندیشه کنیم و ببینیم که آیا آن عمل ما در نهایت به نفع کلیسای ایران و در جهت خواست خداوند برای آن هست یا نه ؟ در شرایط حاضر تبلیغات بر روی مسئله ارسال انجیل به ایران از خارج کشور چه مسئله ای را به نفع کلیسای ایران و گسترش کلام خداوند در میهن عزیزمان حل میکند ؟ کتاب مقدس بیش از یک دهه است که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و با استقبال کم نظیری مواجه شده . به همین دلیل با اطمینان میتوان گفت که خداوند از روشهای خاص  خود آن را در داخل ایران به دست علاقه مندان میرساند و هیچ قدرتی نیز تا زمانی که مردم طالب کلام خدا باشند نمیتواند جلوی آن را بگیرد .
با درج اخبار تحریک آمیز و غلوهای خبری در مورد ابعاد فعالیتهای تبلیغاتی و بشارتی مسیحی در ایران فقط بهانه لازم به بهانه جویان برای اذیت و آزار هرچه بیشتر هموطونان مسیحی داده میشود و بس .هموطنان مسلمان ما باید احساس کنند که ما به عقاید و باورهای آنها احترام میگذاریم و تبلیغات طرفداران اسلام سیاسی در مورد هجوم مسیحیان  به اعتقادات  آنها هرگز درست نیست .  امروز ما به آرامش روحانی نیاز داریم نه جنجال خبری تا بتوانیم باعث نفوذ هرچه بیشتر کلام خدای واقعی و زنده در میهنمان باش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر